Dag 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Palo Verde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Palo Verde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 8, 9 en 10

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

13 Mei 2012 | Costa Rica, Palo Verde

Ter toevoeging:
Gister bij het eten had een van de medewerkers een kleine versie van een boa constrictor gevangen vlakbij het restaurant en kwam deze laten zien waarna ik met de wurgslang op de foto kon.

Dag 8: Rincon de la Vieja
Vanochtend voor het eerst tot de wekker geslapen. Vroeg op, even snel ontbijten en we stonden met een groepje van zes mannen en een dame klaar voor de wandeltocht naar de spa. Het begin was erg zwaar vol in de zon maar na een half uur gingen we de veel koelere jungle in. Halverwege de route kwamen we midden op het pad een niet giftige slang tegen. Na een paar foto's werd de slang van het pad gejaagd. Even later kwamen we tot tweemaal toe eem grote verse pootafdruk tegen van een behoorlijke katachtige. De gids begon plotseling erg veel in de bomen re kijken. Tijdens de tocht kwamen we langs drie watervallen waarvan we in de tweede konden zwemmen en de derde de mooiste was. Na drie uur en een kwartier kwamen we aan bij de spa waar we konden genieten van een lunch, een sauna, warmwaterbronnen en een modderbehandeling. De terugweg naar de lodges ging met een traktor en bij terugkomst maakten we nog een wandeling langs de hangbruggen achter de lodge waar we weer dichtbij brulapen waren en er van alles onder de bruggen leefde. In de avond zoals gewoonlijk heerlijk gegeten en daarna nog een besloten feestje bij de sunset bar.

Dag 9: Rincon de la Vieja
Lekker langer in bed kunnen liggen en ontbijten waarna we ons om negen uur moesten melden voor een canopy tour. Bij het ontbijt kwamen we in gesprek met een medewerker die gister dichtbij de lodges een poema had gezien. Waarschijnlijk waren de pootafdrukken van gister daarvan en op dezelfde plek hebben wij de eerste avond in Rincon gelopen door het bod. Bij canopy slinger je aan een katrol van boomtop naar boomtop hoog over de valleien Een geweldige ervaring! De ene vlucht was.nog hoger en nog langer dan de ander en met erg veel plezier kwamen we uiteindelijk uit bij de tarzan jump Letterlijk gezegd ongeveer twintig meter omlaag springen waarna je aan een koord komt te slingeren Kicken! De film was goed gelukt. Na het canopy hebben we geluncht en heerlijk in het zwembad gelegen tot de hemel weer eens een keer openbrak In de avond eten en spelletjes. Topavond!

Dag 10: Rincon - palo verde
Vandaag vroeger op want we gingen weer reizen en met vijf mensen hadden we.nog een leerexcursie waarbij medewerkers van de lodges lieten zien hoe klimaat neutraal ze te werk gaan Daarna.lunchen in Liberia en begin van de middag kwamen we aan in de lodges van La Pacifica Erg mooi terrein waar de herten, agouti's, leguanen en apen overal op het terrein te zien zijn Helaas de muggen ook wat al snel gemerkt werd. Na aankomst een bezoek gebracht aan het Los Pumos opvangcentrum waar we vele toekabs, papagaaien en de katachtigen zoals de poema, jaguar, jacarundi en ocelot hebben gezien. Nog even het zwembad in voordat we ons dik aankleden wegens de muggen! Morgen weer een boottocht waar we vele dieren te zien krijgen.