Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...

Blijf op de hoogte en volg Davy

19 Oktober 2014 | Costa Rica, Liberia

Dag 7:
Vandaag werden we wakker aan de voet van een bewolkte vulkaan Tot op heden hebben we nog geen enkele kans gehad om de vulkaan te zien We gingen vroeg op weg voor de Cano Negro tour Een boottocht over de tegen de grens van Nicaragua aan liggende Cano Negro rivier Deze rivier schijnt een paradijs voor vogel liefhebbers te zijn aangezien de rivier afgelegen ligt en er niet veel toeristen komen In La Fortuna pikten we gids Dauren op Hij is zelf ook reisgids bij Sawadee en zodra hij niet de reis toegedeeld krijgt doet hij de Cano Negro tour Via vele ananasvelden kwamen we uiteindelijk aan bij de rivier Een leuke tocht waarin we drie van de vier in Costa Rica levende apen zagen en vele vogels en kaaimannen Onderweg een lunch op de boot en een zware regenbui waardoor we allemaal naar het midden van de boot moesten vluchten Na de tour bleef het regenen en kwamen we na twee uur rijden weer terug in La Fortuna Een uurtje rust voordat we om vijf uur door gingen met een klein deel van de groep naar de Baldi Hot Springs Deze door de vulkaan verwarmde baden zijn een grote toeristische trekpleister en een goede manier om aan het eind van de eerste week even te relaxen Na een heerlijk buffet met als toetje een chocoladefontein en vele kleine taartjes vielen we moe maar voldaan snel in slaap Morgen weer op reis richting het vulkanische en warme Rincon de la Vieja

Dag 8:
Om zes uur deden we de gordijnen van onze kamer open en toen was het toch nog zover Een volledige onbewolkte vulkaan de Arenal voor onze neus welke we vanuit ons bed konden zien Snel foto's maken want een half uur later was de vulkaan weer bewolkt Na het ontbijt gingen we rijden richting Rincon de la Vieja Eerst nog na een mooie route langs het meer van Arenal enkele foto's gemaakt en lunch gekocht en om half een kwamen we aan bij het nationale park Dit regenwoud staat bekend om haar vulkanische activiteiten Na een twee uur durende wandeling werden we halverwege verrast door een tropische regenbui waardoor we allemaal snel onze regenkleding aantrokken en de paden in kleine rivieren veranderden Ook zagen we nog modderpoelen en warme zwavelbronnen Rond vier uur reden we door naar de Canon de la Vieja lodge Deze huisjes lagen op een schitterend terrein met de regenwouden achter ons huisje Helaas bleef het keihard regenen waardoor we met de groep besloten een vrijgezellenfeest te crashen Gezellig dansen op de Spaanse muziek (Shirley dan) Daarna gezellig eten en in het donker over een hoge hangbrug en op naar morgen De reis naar Monteverde