Ni sawa nikipiga picha ya wewe? (Deel 2) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu Ni sawa nikipiga picha ya wewe? (Deel 2) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Ni sawa nikipiga picha ya wewe? (Deel 2)

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Davy

13 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

Nog twee dagen en het avontuur in Kenia, Tanzania en Zanzibar kan beginnen! Jolanda blijft thuis op Kiki passen, Nick & Gemma gaan op huizenjacht en Fred & Davy gaan op zoek naar de Big Five! Drie jaar geleden in Zuid-Afrika werd de eerste poging gedaan maar met name het luipaard liet zich maar moeilijk strikken. In Oudtshoorn zijn we later nog wel met een cheetah op de foto gegaan, maar nu willen we de duma (luipaard) of chui (jachtluipaard) in het echte wild spotten.
De koffers zijn inmiddels gepakt, morgen de eerste malariapillen slikken en het aftellen is begonnen. Zaterdagochtend om 11.15 uur gaat de KLM-vlucht KL565 naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia, een vlucht van een kleine 8 uur. Lectuur in overvloed en alleen op Schiphol nog een flinke hoeveelheid dollars inslaan om die in Kenia weer om te wisselen in Keniaanse shillings. Elfu (1000) Ksh is ongeveer 10 euro. In Tanzania zullen we ons helemaal als miljonairs voelen omdat 1 miljoen Tsh een waarde van circa 500 euro vertegenwoordigt...

Uiteraard gaan de foto- en filmcameras dit jaar ook weer mee. Een fikse hoeveelheid geheugenkaarten doet de rest. Doordat we afwisselend in hotels zitten en kamperen, moeten we wel goed de batterijen in de gaten houden. Met name de mogelijkheden om op te laden. In de hotels slapen we bijelkaar op één kamer, in de wildparken hebben we allebei een aparte tent genomen. We wachten wel af of we door de nachtgeluiden van de rondsluipende leeuwen en olifanten toch niet bijelkaar in één tent worden gedreven...

Hoogtepunt van de reis zou de Grote Trek moeten worden. Een van de grootste natuurspektakels ter wereld, de jaarlijkse migratie van bijna 2 miljoen hoefdieren (gnoes, wildebeesten, zebras) door de Serengeti-Mara. Dit in levende lijve aanschouwen zou toch wel een geweldige kick geven. De beesten zijn op zoek naar vers gras en water en zouden op onze route moeten liggen. Afwachten maar, de natuur is immers niet te sturen, en gelukkig maar!

De laatste weken heeft Fred het inspirerende reisboek De Reis Van Mijn Leven van Lex Harding weer eens verslonden. De autoreis van vader Lex met zijn twee zoons dwars door Afrika van Egypte naar Zuid-Afrika is een 'must' voor iedere wereldreiziger! Het boek is nu uitgeleend aan Marcel & Karin die binnenkort naar de berggorilla's in Oeganda gaan. Ja, ja, de Stammetjes kun je om een boodschap sturen...

Ten slotte heeft Fred zijn cursus 'Leer-Swahili-in-twee-dagen' bijna met succes afgerond. Volgens hem kan hij nu een 'goed' gesprek met de plaatselijke bevolking voeren. Ni sawa nikipiga picha ya wewe? (Mag ik een foto van u maken?). Mimi ni mgonjwa (Ik voel mij niet zo goed...). Ni bei ganie? Galie sana! (Wat kost het? Té duur!).

Tot de volgende berichten uit Kenia!

• 13 Juni 2013 - 15:15

Gerard Van Putten:

Hallo Fred en Davy,

een hele goede reis gewenst naar Kenia/ Tanzania en ik hoop dat jullie heel veel te zien krijgen,
    geniet ervan en ik zie/hoor later wel jullie ervaringen.

• 13 Juni 2013 - 17:59

Paul Mansoor:

Nou mannen Bon Voyage!!

• 13 Juni 2013 - 18:30

Elly Peijnenborg:

Hallo Fred en Davy
    Ik wens jullie een hele mooie reis toe en dat jullie de big five dit keer wel mogen zien.
    Ga ervan genieten.
    Elly

• 13 Juni 2013 - 19:45

Toni:

heel veel plezier en het wordt een fantastische vakantie,dat wordt enorm genieten, grt jaap/toni

• 14 Juni 2013 - 00:32

John Moorman:

Hee Fred en Davy !
    Vanuit Malaga een hele fijne vakantie gewenst .
    Ik ga jullie zeker volgen via deze site.
    Ik wens jullie mooie avonturen toe en ik neem een cervecaatje op een behouden vaart
    groet John en Ria.

• 14 Juni 2013 - 11:50

Ineke Bergefurt:

Hallo Fred en Davy,
    Het grote avontuur gaat dus morgen beginnen, zo hoorde ik van Elly.
    Ik hoop dat jullie nu wel het luipaard kunnen spotten.
    In elk geval wens ik jullie heel veel reisplezier, mooie momenten en heel, heel veel beesten toe, uitgezonderd de malariamug. :)
    Save travels.

Groetjes,
    Ineke

• 14 Juni 2013 - 13:32

Mario Van Eerde:

Woh, dat worden mooie verhalen en plaatjes als jullie terug zijn.
    Een echte "once in a life time" trip.

Veel plezier en Jambo!

• 14 Juni 2013 - 13:40

Lieuwe En Gerda:

Hoi Fred en Davy,
    Wat een geweldige reis gaan jullie samen maken
    heel veel plezier en een goede reis geniet ervan
    groetjes gerda lieuwe

• 14 Juni 2013 - 19:21

Eddy De Groot:

Hallo kleine stam,
    En Grote Stam,
    een hele fijne vakantie en geniet ervan.
    Groetjes Karin & Eddy