Home Sweet Home.... (Deel-7) - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Davy Stam - WaarBenJij.nu Home Sweet Home.... (Deel-7) - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home.... (Deel-7)

Blijf op de hoogte en volg Davy

07 Juli 2013 | Tanzania, Stone Town

Zondag 7 juli 12 uur Tuindorp Oostzaan: na een tweetal (vergeefse...) pogingen vanuit Zanzibar Deel-7 door te mailen, nu dan een poging vanuit zonnig 020! Lees én huiver...

Donderdag 4 juli: hoe snel internet óók kan zijn! Heb ik net op mijn Arabische toetsenbord Deel-6 doorgemaild en ben daarna bijna een half uur op zoek naar mijn hotel in Stone Town, komt net Laura uit de hotellobby en vertelt doodleuk 'Goh, lees net wat we vandaag allemaal hebben gedaan en meegemaakt!'.....

Vrijdag 5 juli: Half 6 op! Zes uur vertrek met Bart, Joyce, en Davy en mijn persoontje naar de dolfijnen! Klein uurtje in de taxibus en we belanden in het zuiden van Zanzibar, in Kizimkazi. Met een vissersbootje met buitenboordmotor de wilde Indische Oceaan op. Dolfijnen in overvloed en het is een kick ze in het water aan te raken. Ik beperk mij maar tot het fotowerk... Na een licht ontbijtje ter plekke (tonijn en rijst...) op naar Jozani Chwaka Bay Nat. Park. We gaan op zoek naar de zeldzame red colobusapen die alleen nog maar op Zanzibar voorkomen. Na een jungletocht treffen we ze inderdaad. Daarna naar een plek ter bescherming van zeldzame diersoorten. Uiteraard (!) weer op de foto met een anderhalf meter grote python. Hou hem zelfs bij de hals vast. Ook de anderen gaan ermee op de foto. In de loop van de middag terug. Daarna 2 mislukte pogingen in het internet-cafe. Zanzibar wordt weer eens geteisterd door een storing van de elektriciteit. TIA: This Is Africa! In de avond het traditionele Afscheidsdiner. The Silk Route, een Indiaas restaurant is de gepaste locatie. Pina Coladas, garnalen, het eten is voortreffelijk. Saskia opent het bal met een pijl en boog voor Edwin. Daarna mag ik, namens de groep, het woord voeren. Edwin was een perfecte reisleider, rustig, vriendelijk, humorvol, een combinatie qua uiterlijk van Babangida en Churendy Martina. Hij krijgt een AJAX-vaantje, oer-Hollandse klompen van Delfts blauw en echte Maasai-schoenen van rubberen autobanden..... (en natuurlijk de enveloppe-met-inhoud). Daarna met Bart en Joyce gaan de Stammetjes nog even een afzakkertje halen bij Livingstone aan het strand. De Kilimanjaro smaakt weer prima. De laatste avond in Zanzibar!

Zaterdag 6 juli: eerst in de ochtenduren afscheidnemen van reisgenoten Gerben & Laura, en Gino en Irma, zij verlengen de vacantie met nog eens 4 dagen Zanzibar maar dan in het noorden. De rest van de dag wordt gevuld met souveniers scoren. Zelfs de directeur van het wereldberoemde plaatselijke Filmfestival schenkt mij een t-shirt... Daarna krijg ik (onverwacht) van Peter & Yvonne uit Bergen op Zoom een Maasai-schilderij met de toepasselijke tekst No Life With Out A Wife... Met name de toevoeging 'Je was de smeerolie van de groep' en 'Je was de inspirator van de groep' doen mij ontroeren. De rest van de dag is reizen. Om 2 uur gaan we naar het plaatselijk vliegveld(je). Het inchecken is een grote chaos. Het duurt ruim 2 uur voordat we door de douane zijn. Om half 5 anderhalf uur in het vliegtuig naar Nairobi. Wachten en om half 11 terug naar Amsterdam! Vanochtend om tien over 5 zijn we weer op Schiphol.

Wellicht vandaag of morgen de eerste fotos, analyses en bespiegelingen... Eerst even wat bijslapen!

• 07 Juli 2013 - 12:16

Ineke:

Hallo Fred en Davy,
    Aan jullie mooie avontuur is een einde gekomen zo lees ik. Gelukkig komen jullie terug, terwijl er hier aangename temperaturen zijn. De overgang is dan wat minder groot.
    Maar super dagen hebben jullie nog gehad met de dolfijnen, apen en wat niet meer. En dat je ook nog met een slang op de foto bent gegaan. Brr, moet er niet aan denken.
    Dat je de smeerolie van de groep was verbaasd mij eigelijk niet zoveel Fred en ik kan me ook wel voorstellen hoe je afscheidswoord er aan toe ging.
    Nogmaals jammer voor jullie dat het voorbij is, maar Jolanda zal het wel weer prettig vinden om jullie weer thuis te hebben
    .Ik heb genoten van jullie verslagen en kon zo jullie reis een heel klein beetje mee beleven.
    Wat rest zijn de goede herinneringen en gelukkig hebben jullie de foto's nog.

Liefs,
    Ineke

• 07 Juli 2013 - 12:18

Marcel:

Welkom thuis mannen!!!
    Geweldige ervaringen zijn jullie rijker en film en fotoboek zullen we de komende maanden wel te zien krijgen! Geniet nog lang na van dit mooie avontuur!!
    Gr karin en marcel

• 07 Juli 2013 - 13:01

Elly:

Allemaal weer veilig aangekomen in Amsterdam na een geweldige avontuurlijke reis zoals ik heb gelezen.
    Fred hoe is het met je voorhoofd na die klap met die wiek?
    En Davy een goeie vaart op zee gehad en dolfijnen gezien, hoop dat de foto's gelukt zijn.
    en dan die jungle inclusief slang, brrrrr zou mij toch wat te veel van het goeie zijn.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    groetjes
    Elly

• 07 Juli 2013 - 20:55

Toni:

fantastische vakantie geweest, wat zullen jullie genoten hebben ?fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn.vlg jaar weer zoiets???en nu alle fotoos bekijken, nog weer nagenieten, grt jaap/toni

• 08 Juli 2013 - 07:54

Gerda Lieuwe:

Wat een fantastische reis hebben jullie beleefd.Heb genoten van jullie prachtigen verhalen en voor jullie wordt dat zeker afkikken en bij komen,Ben benieuwd wat het volgend jaar wordt.
    groet gerda lieuwe.

• 09 Juli 2013 - 00:02

Arie Bolknak:

Mannen; Fred en Davy ik heb genoten van jullie reis verslag en ben er achter gekomen dat het binnenland toch anders in elkaar zit als de haven plaatsen waar Matroos Arie Bolknak in de jaren 60 aan wal ging in dat toen nog afhankelijke Afrika.
    Kanjers ik spreek jullie nog bij het nuttigen van een versnapering bij TOB.

Groetjes Arie Bolknak.