We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu

We zijn er klaar voor

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

15 September 2024 | Nederland, Beverwijk

Na meer dan een jaar voorbereiding is het bijna zo ver. We gaan over enkele nachtjes drie weken naar West Amerika! Een droom reis. Wat hebben we er toch allemaal een zin in.

Doordat we binnenkort vast komen te zitten aan de standaard vakantie momenten, en de daarbij behorende prijzen, dachten we deze reis niet meer te kunnen maken maar na enkele grote financiële meevallers nu nog in het laagseizoen hebben we toch de knoop doorgehakt om met ze vier richting West Amerika te gaan. Een reis door vier staten: Californië, Arizona, Utah en Nevada en waarbij we heel natuurschoon op het programma hebben staan. De daginvulling staat dit keer met potlood beschreven aangezien we volledig af gaan op hoe Finn (4) en Vaye (3) het doen.

We vliegen donderdag direct met KLM op San Fransisco. Een vlucht van meer dan 10 uur maar waar de kinderen al heel erg naar uit kijken. Na aankomst rijden we direct door naar na een bezoek aan de grote Walmart richting Monterey. De dag later rijden we naar Santa Maria. We waren van plan om via de prachtige Highway 1 te rijden maar helaas is deze na de overstromingen en daardoor aard verschuivingen van 2023 nog steeds voor een deel gesloten. Zaterdag rijden we door richting Los Angeles waar we vier nachten verblijven in Burbank, net ten noorden van Los Angeles maar een prima uitvalbasis voor een bezoek aan de Santa Monica Pier, Griffith Observatory, Bevery Hills en Universal Studios. De kinderen hebben al erg veel zin in hun bezoek aan Mario Land. Momenteel zijn er enkele grote bosbranden ten noordoosten Los Angeles welke we scherp in de gaten houden. Onze route vervolgd zich na Los Angeles momenteel tussen twee bosbranden door richting Laughlin waar de thermometer bijna de 40 graden gaat aantikken. De volgende dag via Route 66 richting Williams, het dorpje aan de voet van het gebied rondom de Grand Canyon.

De tweede week starten we dan ook met een lange reisdag via de Grand Canyon en Horseshoe Bend richting Kanab. Een heel klein dorpje waar veel films zijn geschoten zoals Star Wars, Planet of the Apes en oude hits zoals El Dorado, The Lone Ranger en The Flinstones. We blijven hier twee nachten. Hierna door naar Bryce Canyon National Park en een dag later Zion National Park. Na twee prachtige nationale parken gaan we voor drie nachten naar Las Vegas waar we slapen in Planet Hollywood, midden op de strip en dichtbij een aantal prachtige hotels waar we bezoekjes zullen brengen.

De derde week begint nog steeds warm. Op de eerste twee dagen en de dag in Bryce Canyon na is de verwachte temperatuur iedere dag rond of boven de 30 graden. Via Tonopah rijden we door naar het Yosemite National Park. Ook hier verblijven we twee nachten om een dag volledig naar het park te kunnen. We eindigen onze reis met drie nachten in San Fransisco in een hotel vlak bij Lombard Street en Fishermans Warf.

De koffers zijn inmiddels grotendeels gepakt, alle tickets zijn geprint en het is nu nog maar een paar dagen naar werk en school voordat we gaan. We zullen jullie zoveel als lukt op de hoogte houden van ons avontuur!

• 15 September 2024 - 10:24

Marcel Stam :

Dat ziet er heel mooi uit .

Geniet lekker met jullie viertjes

We volgen jullie goede reis

• 15 September 2024 - 10:29

Opa Fred:

Mooie reis!

Geniet er allemaal van!

We gaan jullie volgen!

(en wegbrengen naar Schiphol...)

Groet,

Opa Fred

• 15 September 2024 - 15:09

Leo:

Heel veel veilige kilometers en veel plezier.

• 15 September 2024 - 16:17

Jolanda :

Oma Jolanda

• 15 September 2024 - 16:19

Jolanda :

Lieve schatten

Het wordt een mooie reis. Heel veel plezier en pas goed op elkaar. Oma gaat jullie missen.xxx

• 19 September 2024 - 09:33

Karin: