Dag 1: San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 1: San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 1: San José

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

05 Mei 2012 | Costa Rica, San José

Dag 1: Amsterdam-Houston-San José
Gister begon de reis erg vroeg Om half zeven werd ik door mijn ouders en de hond afgezet op Schiphol en werd er gedag gezegd Om 7.15 uur was bijna de gehele groep al bij de medewerkerster van Fox bij de balie van United en kon er.ingecheckt worden Alles verliep erg soepel en een half uur later waren we met ze allen door de douane en kon het wachten beginnen Nadat Wii twee weken geleden al met een groot deel van de groep hadden afgesproken werd er nu met de rest kennis gemaakt Een overwegend jonge groep met als oudste maar in daden nog erg jonge 46 jarige Henry. Om 10.10 uur vertrokken we uiteindelijk op weg naar Houston Weinig entertainment in het vliegtuig maar met gezellig praten schoot de tien uur durende vlucht wel op In Amerika aangekomen maakten we kennis met de scherpe (had het nog wel scherper verwacht) douane Bodyscans, irisscans,vingerafdrukken....je komt hier niet anoniem het land binnen Na aankomst in Houston moesten we ons.nog vier uur vermaken voordat we het laatste stukje konden vliegen op weg naar San José De vliegreis duurde bij elkaar erg lang en was slopend Meerdere reisgenoten ,waaronder ik, zijn in verloop van tijd ziek geworden en dat schoot dus ook niet op Uiteindelijk om 20.30 uur Costa Ricaanse tijd (tijdverschil van 8 uur met Nederland) komen we aan in San José Opnieuw vele papieren invullen en melden wat je hier nu allemaal als Hollander komt doen De bagage was snel gevonden, miste opeens twee wrap up touwtjes, maar alles zat er nog gelukkig in Alleen een reisgenoot had de pech dat hij in Houston een "random" controle had waardoor bij de tussenstop alles uitgepakt moest worden Binnen no-time stonden we buiten en maakten we kennis met chauffeur Carlos aka Placco genoemd ,wat betekent kleintje, en de gezellige op leeftijd zijnde reisleidster Rolien afkomstig uit Arnhem en nu wonend in buurland Nicaragua Daarnaast is ook stagiaire (ik dacht) Marielle mee zodat we hier voldoende begeleiding hebben Na een half uur met een typisch Costa Ricaans hippie busje zijn we aangekomen in het geschiedenis rijke Gran Hotel Costa Rica en maakten we direct kennis met het warme en klamme klimaat Volgens Rolien zitten we nog net voor het regenseizoen maar een buitje zo nu en dan zou zeker niet verkeerd zijn Bij aankomst nog even bij de Mac wat drinken halen en bleek al snel dat de taalbarrière nog erg leuk gaat worden Op het plein voor het hotel ook meteen het mooie Theatro Nacional gezien welke we vandaag vast beter gaan zien Vroeg het bedje in om het belabberde gevoel eruit te slapen.

Dag 2: San José
De jetlag is duidelijk te werken Nu om 04.00 uur klaarwakker en door het gratis Wi-Fi maar even dit bericht schrijven De airco werkt hier op volle toeren maar de warmte gaat ondanks dat alle ramen openstaan niet weg Welkom in het tropische klimaat haha Vandaag kunnen we vanaf zes uur ontbijten, daarna kans tot pinnen en om 09.00 uur gaan we op weg naar de op 3300 meter hoge Irazu vulkaan waar we het krater meer hopen te zien als het weer het toelaat (San José ligt op 1100 meter dus een trui en een regenjack is geen overbodige luxe) Na het bezoek aan de vulkaan nog een wandeling door de stad waarna we vanavond een salsa les krijgen.... Tot de volgende keer!