Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

16 Mei 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 11: Palo Verde
Vanochtend na een goede nachtrust om zes uur op en het idee om even over het terrein te lopen. Na zes stappen al door vier muggen aangevallen waardoor II eerst besloot te gaan douchen,zonnebrand en deet te smeren en toen alsnog voor het.ontbijt een rondje over de lodge welke aan de panamericana ligt. Agouti's, leguanen en spelende eekhoorntjes gezien. Na het ontbijt op naar de Bebemade rivier waar we een boottocht hadden In en heerlijk weertje zagen we vele krokodillen, baby krokodillen van een maand oud, leguanen, basilisken, reigers en vele vogels. Het enige minpuntje was dat iemand aan de kade even wilde plassen en een hele armada muggen mee nam op de boot. Na de boottocht terwijl wij in de bus zaten reed de president langs en barstte het noodweer uit. Het was de vraag of er genoeg water in de rivier lag om over eem paar dagen te gaan raften maar dat zit nu wel goed. Tijdens de lunch een schitterend uitzicht op de zware regen en een kolkend riviertje. In een uur tijd viel er net zoveel regen als in Nederland in een paar dagen. Bij terugkomst in de lodge nog even relaxen bij de bar en in de avond gegeten in het restaurant. Na gister waren een aantal ,waaronder ik, met maagklachten dus we deden het maar rustig aan dit keer in get restaurant. Na eten nog even zitten bij iemand en morgen weer op weg.

Dag 12: palo Verde- Manuel Antonio
Vandaag weer een reisdag Vroeg.op, ontbijten en onderweg een koffiestop bij een brug vol met krokodillen. Heerlijk weertje opnieuw. Daarna door naar de toeristische badplaats Manuel Antonio. Bij aankomst was het afscheid nemen van de chauffeur want hier wordt alles met het openbaar vervoer gedaan. Een heel ander beeld dan de rest van Costa Rica waardoor het hier wat drukker is en wat duurder. Lunchen aan het strand en even later was wegbrengen In de middag lkkr bij.het strand gehangen en in de avond zeer gezellig bij het hotelletje Goed eten en een live band waar nog vele andere toeristen langs kwamen Een zeer geslaagde avond en morgen op naar de dolfijnen

• 17 Mei 2012 - 09:21

Marjan:

wat een onwijs mooi land .jammer dat het alweer gauw voorbij is .
    ik geniet van je stukjes die je schrijft .
    ga zo door . groetjes marjan

• 17 Mei 2012 - 11:42

Gemsy:

Sounds great Daviiid :D Enjoy the dolphins!! just 1 week left to enjoy your trip! :( it's gone fast!