Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

17 Mei 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 13: Manuel Antonio
Vanochtend tijdig op em ontbeten want net na acht uur werden we al opgehaald voor de catamarantocht. Door de vele mensen met maagproblemen werden de eerste weddenschappen al gesloten op wie het eerst de visjes ging voeren. Tijdens deze geweldige tocht over het water konden we lekker zonnen in dr netten voorop. Halverwege kwamen we nog enkele pelikanen tegen en fregatvogels en mochten we halverwege gaan snorkelen in een verlaten baai Helaas was het zicht niet optimaal waardoor we maar twee verschillende soorten vissen konden zien maar dan wel weer erg veel visjes. Daarna nog even op de glijbaan van de catamaran en we konden weet verder. Hopen dat de fototjes van de onderwater camera gelukt zijn! Aan her begin van de middag kwamen we terug en gingen we direct door naar het strand waar we lekker onder parasollen konden liggen De stroming van het water is als je tien meter het water ingaat voelbaar gevaarlijk waardoor het zwemmen niet al te lang duurde. Rond vijf uur was ophalen en terug naar de lodge waar zo goed als iedereen er achter kwam dat je ondanks vijf keer insmeren alsnog kan verbranden. De een nog erger dan de ander. Bij mij valt het gelukkig nog redelijk mee. In de avond (na veertig minuten wachten op de bus) met tien man naar een gezellig restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. Bij terugkomst betijds naar bed want morgen vroeg op!

Dag 14: Manuel Antonio
Vanochtend werden we al om 7.15 opgehaald voor het raften. Ontbijten bij dat bedrijf en daarna op naar het water De tocht met de schoolbus zag er van tijd tor tijd spannend uit waar we kwamen heel aan. Met acht man en begeleider in een raft en het was een hele vette tocht Echt kicken! Onderweg nog lunchen en zwemmen bij een waterval en opnieuw halverwege de middag terug naar de lodges. De fotograaf van het raften had 500 foto's genaakt welke we vanavond krijgen dus daar zullen er zeker een aantal leuke bij zitten. Nu een beetje relaxen bij het hotel. Het is erg warm en morgenmiddag komt na de wandeling aan het nationale park het strand weer aan de beurt!

• 18 Mei 2012 - 13:16

Jaap/toni:

fantastische reis, je ziet en doet veel, genieten voor je