Dag 15: Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 15: Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 15: Manuel Antonio

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

19 Mei 2012 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 15: Manuel Antonio
Gisteravond opnieuw heerlijk gegeten in een restaurant welke gebouwd is rond een CSI vliegtuig. Vanochtend om zes uur op want we moesten om half zeven de bus pakken richting ontbijt. De pancakes smaakten als altijd en om acht uur stonden we klaar met de gids voor het nationale park man antonio. De tocht duurde uit eindelijk 3,5 uur en was meer dan zwaar. De warmte, de luchtvochtigheid en het terrein hielpen niet mee. We kwamen weer eens vele dieren tegen. Een luiaard met jong, Jesus christ basilisk, een ontdeugend wasbeertje, landkrabbetjes, een mexicaanse slang, een gaudi leaf kikker, een kleine toekan met ouders, brulapen, reeën met jong en een vogel welke familie is van de quetzal. Het park was prachtig! Mooie bountystranden, mooie uitzichten en een mooie natuur zorgden voor een onvergetelijke wandeling. Tot slot op het pad terug stonden we midden in een groep kapucijnerapen welke op de grond aan het eten en spelen waren. Hierdoor konden we hele mooie foto's en filmpjes maken. Ook van het kapucijneraapje met jong op de rug. Na de tocht even bijkomen in een cafeetje aan het strand,even omkleden en toen op het strand gelegen. Het was bewolkt waardoor het goed vertoeven was. Om vijf uur terug naar de lodge en om zeven uur stond het afscheidsdiner op het programma. Vanavond was het opnieuw fors aan het regenen. De dagen in Costa Rica beginnen droog waardoor bijna alle excursies vroeg beginnen en we altijd heerlijk weer hadden. In de namiddag begint het te betrekken en valt er wel eens een goede bui zodra wij ons klaarmaken voor het avondeten. Daarna klaart het weer snel op. De regen zorgt altijd voor lekkere verkoeling waardoor we een ideaal klimaat hebben. De afscheidsavond was erg gezellig met een leuk presentje namens de groep voor Roeline en voor haar goede doel in Nicaragua, de gaarkeuken. Een rondje met hoe we het hebben gehad en een quiz zorgden voor het vermaak. Bij terugkomst in de lodge nog even dansen bij live muziek en rond half twee het bedje in. Morgen uitslapen en dan reizen we weer naar San José waar echt de laatste avond met de groep op het programma staat voordat de groep uiteen valt. Twee gaan nog naar New York, ik en drie anderen naar tortuguero en de rest naar Nederland.

• 20 Mei 2012 - 18:54

Je Moeder:

hoi schat, eindelijk kunnen wij je verslagen lezen, hebben geen contact met de buitenwereld. Wat heb je het geweldig, ik geloof een reis om nooit te vergeten. We horen af en toe van nick wat je meemaakt. Geniet maar van je laatste avontuur. Wij gaan na morgen (bezoekje oma Gemma) weer richting huis. Veeeeeeel plezier nog en tot gauw. Mis je xxxxxx