De magie van Disney - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu De magie van Disney - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

De magie van Disney

Blijf op de hoogte en volg Davy

01 Maart 2019 | Verenigde Staten, Kissimmee

Afgelopen woensdag stond het eerste Disney park op het programma. In Florida heeft Disney namelijk vier themaparken. Magic Kingdom, Hollywood Studios, Epcot en Animal Kingdom. Daarnaast zijn er ook nog twee waterparken namelijk Blizzard Beach en Typhoon Lagoon en is er uiteraard nog Disney Springs met haar winkeltjes en restaurants. We gingen dus naar Animal Kingdom. Dit park stond in eerste instantie niet op het programma totdat ik twee maanden geleden een filmpje zag van de nieuwe attractie Flight of Passage en het themagebied Pandora. Hier moesten we heen! Daarnaast hebben we er ook alles aan gedaan om Shirley niks hiervan te laten zien zodat het 1 grote verassing zou zijn. En dat was het!
Een uur voor opening stonden we al op de stoep. We wilden als een van de eerste naar deze attractie. We hebben namelijk helaas geen fastpass voor deze attractie kunnen bemachtigen en de wachttijden zijn regulier langer dan 2 uur! En we hadden toch echt mazzel! We stonden namelijk om 8.45 uur vooraan in de rij in de attractie en voor dat het park officieel geopend was stonden wij al weer buiten. Wat een geweldige attractie! Advies is om even te Youtuben! Je "rijd" op een banshee. Dit is een vogel uit de Avatar film. Op een scherm zie je dan een reis welke je door Pandora maakt in 4D en wat was dit toch prachtig. Voor Shirley de eerste keer dat ze de attractie zag en was ontroerd door de belevenis. Na dit hoogtepunt gingen we door naar Kilimanjaro Safaris om in een truck op safari te gaan. We kwamen langs wilde honden, reden door een savanne gebied en zagen nog veel andere dieren. Alles was met zo veel detail nagemaakt dat je je echt in Afrika waande. De wachtrij was wel fors maar voor we het wisten hadden we de twee populairste attracties gehad. Na Afrika liepen we richting Azie. Hier was de achtbaan Expeditie Everest te vinden. Gebaseerd op Nepal en het verhaal van de yeti's ga je zowel voor- als achteruit en wordt je net niet gepakt door de yeti. Een hele mooie achtbaan! Na een laat ontbijt gingen we door naar Dinosaur. Een verassend leuke attractie waarbij je in het donker langs allerlei dinosaurussen kwam. Het valt ons toch op dat Disney enorm veel aandacht aan de attracties geeft. In de wachtrij begint de belevenis al en de attractie, hoe simpel soms ook, geeft met al die aandacht toch net even dat beetje extra. Even later kwamen we Donald, Katrien, Launchpad en Scrooge tegen. We besloten de ochtend met de tweede attractie van Avatar, Navi river. Een Pirates of the Carribean achtige attractie en ook hier waren alle details tip top in orde. Naast de attracties zijn er in dit park ook veel dieren verblijven. We zagen dan ook voor de lunch nog gorilla's, komodo varanen en nog helaas geen tijgers. Voor hen was het tee warm. Het was namelijk al snel 27 graden geworden met een stralende zon, ondanks dat men de hele week regen en thunderstorms had verwacht. Het bezoek aan de 4d show It's tough to be a Bug was erg leuk en de volgende verassing voor Shirley was de lunch in het Tusker House. We hadden namelijk een zo geheten Character buffet. Een heerlijk buffet waarbij regelmatig Disney personages aan de tafel kwamen in een safari outfit. Zo zagen we Goofy, Mickey, Donald en Katrien. Donald had het nog even aan de stok met Davy maar kwam even later toch weer terug. Na de lunch gingen we naar Festival of the Lion King. Een grote show met acrobaten en de verschillende De Leeuwenkoning figuren. Toen we uit de show kwamen begon het toch echt te regenen. Erg grote en warme druppels zorgden ervor dat een deel van het publiek naar huis ging. Wij besloten op dat moment om de avond show aan ons voorbij te laten gaan en nog een rondje te lopen. We wisten nog een laatste fastpass te scoren voor Expedition Everest en konden hierdoor in het donker in deze attractie. En dan voelt het toch allemaal nog even wat leuker, spannender en sneller. We sloten de dag af in Pandora. In het donker is alles in dit gebied nog mooier. De planten zijn verlicht en alle kleding zorgt voor glow in the dark door de verlichte paden. Prachtig! En dan hebben we het nog niet eens gehad over het prachtige decor in Pandora. De floating mountains zijn op schitterende wijze nagemaakt. Jullie merken het wel. We kunnen nog pagina's doorvertellen. Uiteindelijk hebben we meer dan 23 km gelopen.

Op donderdag stond het échte Disney park op het programma, Magic Kingdom. Om hier te komen is er een veerboot die over het meer richting de ingang van het park vaart. Dit heeft al iets magisch. Daarna door Main Street USA richting het centrale plein. We kwamen hier precies om klokslag 8.55 aan. Op dat tijdstip werd de dag met een show met Mickey, Minnie en alle karakters geopend. We hebben onwijs mazzel gehad met de fastpassen welke we na iedere attractie weer konden kiezen. Ondanks dat er vooraf werd verwacht dat dit een rustige dag zou werden, werd dit door het prachtige weer een hele drukke dag.

Big Thunder: anders dan in Frankrijk. Vooral veel thema maar toch meer een kinderachtbaan. Wel leuk!
Splash Mountain: een boomstamride welke verassend lang duurde. Gebaserd op Broer Konijn en prachtig gemaakt. Helaas waren we van top tot teen doorweekt.
Pirates of the Carribean: net als in Frankrijk alleen nog mooier gemaakt en meer gebaseerd op de film van Jack Sparrow.
Jungle Cruise: een boottocht door de jungle. Een klassieker in Amerika en vooral de humor van de kapitein zorgde ervoor dat het nog leuker was.
Haunted Mansion: Wat doen ouders hun kinderen toch aan in deze attractie. Veel huilende kinderen, want het is toch wel spannend. Maar ook hier weer echt heel erg mooi gemaakt en een klassieker.
Seven dwarves Mine: dé attractie op dit moment van Magic Kingdom. Een achtbaan waarbij je alle dwergen en sneeuwwitje tegen komt.
Peoplemover: een monorail door Tomorrowland waarbij je ook nog eens door Space Mountain gaat.
Laugh Floor: een humoristische show met Monsters en co
Buzz Lightyear: schieten! vanuit je karretje schieten op de aliens. Erg grappig.
Under the Sea, Winnie the Pooh en Peter Pan: tochten door de werelden van Ariel, Winnie the Pooh en Peter Pan. Allemaal wel kort maar het blijft toch wel echt Disney.

We hebben dus bijna alle attracties kunnen doen en hebben het toch nog rustig aan kunnen doen. Uiteraard hebben we de parade gezien en uiteindelijk om 8 uur volgde het hoogtepunt, de Happily Ever After show. Wow! Ontroerend en genieten. Het blijft toch iets magisch hebben dat Disney. Na afloop waren we toch redelijk snel terug in het hotel met benen die niet meer konden lopen. Morgen maar eens een dagje heel erg rustig aan doen.

Vandaag was het dus weer even opladen. Lang in bed gebleven en na het ontbijt lekker in het zwembad gelegen. De temperatuur steeg al weer snel richting de 30 graden en we besloten toch nog maar even lekker te gaan eten in Disney Springs. Uiteindelijk kwamen we uit in het T-rex restaurant. Een restaurant volledig gebaseerd op de dinosaurussen die ook nog eens om het kwartier tot leven kwamen. Uiteraard kregen we weer veel te veel te eten en te drinken. Amerikaanse porties zijn toch even anders als bij ons. En toen in de avond kwam toch de eerste tegenvaller. Ons plan was om morgen richting Kennedy Space Center te gaan om een lancering te zien. Helaas bleek dat de amerikaanse site waar dit op te vinden was op de nederlandse tijdzone te staan. Oftewel de shuttle wordt vannacht afgeschoten en niet morgen ochtend. Het voordeel is dat we het nu allemaal wel weer wat rustiger aan kunnen doen, want de laatste twee dagen en het warme weer hakken er toch wel een beetje in. Morgen dus richting Cape Caneveral en zondag gaan we naar het waterpark Aquatica. We genieten hier echt enorm!

• 02 Maart 2019 - 06:15

Avatar:

Donald kreeg het aan de stok met Davy? Het moet niet gekker worden! Genieten dus! Schitterend. Ben bang dat de pretparken in Albanië niet zo spectaculair zullen zijn.... Veel plezier vandaag in Kennedy Space Center!