Laatste dagen - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

06 Maart 2019 | Verenigde Staten, Miami Beach

De laatste dagen. Afgelopen maandag stond een belangrijke dag voor Shirley op het programma. We gingen shoppen in de outlets van Orlando Premium outlet store , Universal Citywalk en Disney Springs. Genoeg souvenirs gekocht en vooral savonds weer heerlijk genoten in Disney Springs. Dinsdag gebeurde er iets geks. Het was koud! De gehele periode dat we in Orlando waren was het meer dan 27 graden maar vandaag was het meer dan 10 graden kouder! In plaats van een korte broek werd het een een lange broek en een vest. En vandaag stond op de laatste dag in Orlando het pretpark Busch Gardens in Tampa op het programma. Iedere kilometer welke we dichter bij kwamen, des te harder begon het te regenen. Als er 1 ding is wat we geleerd hebben is dat het weerbericht in Florida nooit klopt. Aangekomen in het park besloten we toch met een 50 tal mensen naar binnen te gaan. Om te beginnen even opwarmen met een bakje Starbucks. Daarna begon het toch droger te worden en door het weer was het erg rustig in het park. We begonnen met misschien wel de leukste achtbaan van de vakantie, cheetah hunt. Tot drie keer toe wordt je afgeschoten en lijkt het net of je een cheetah bent. Na de achtbaan hebben we heerlijk rustig genoten van dit prachtige park. We hebben de leeuwen gevoerd zien worden, gegeten in de serengeti outlook, en nog vele dieren gezien. Busch gardens is namelijk een combinatie van een dierentuin en attractiepark waarbij beide naadloos in elkaar over gaan. De andere achtbaan welke we gedaan hebben was Sheikra. Nadat je naar boven werd getakeld ging je 180 graden steil naar beneden maar voor je omlaag ging word je enkele seconden vastgehouden. Echt leuk. We hebben ons dus heerlijk vermaakt. Toen we terug in de auto zaten en de routeplanner aanzetten stroomden de berichten al binnen van het wonder van Madrid. Mede door commentator Leo konden we de tweede helft toch nog een beetje meekrijgen in de auto. Bij terugkomst in het hotel en de vreugde besloten we voor de laatste keer richting Disney Springs te gaan en nog wat souvenirs gekocht. Wat gaan we het hier missen en wat hangt hier toch een heerlijke sfeer. Vanuit onze hotelkamer zagen we nog de vuurwerkshows van Epcot en Hollywood Studio. Vandaag vroeg uitgecheckt en na een rit van ongeveer 4 uur kwamen we aan in de Everglades. Bij Buffalo airboat tours besloten we een tocht te maken over het water. We zagen meerdere alligators van erg dichtbij en de gids maakte er echt een hele leuke tocht van. Halverwege stopten we bij een voormalig indianen onderkomen en zagen we nog een moeder alligator met 20 kleintjes. Na de tocht reden we binnen een uur naar Miami Beach. Hier verblijven we de laatste nacht in het Townhouse hotel. Na aankomst even een wandeling gemaakt door Miami South Beach. Wat een stad is dit toch. Echt een wereld op zich. We eten naast het hotel waar de stammetjes 18 jaar geleden verbleven! Morgen wordt het weer mooi weer en gaan we nog even heerlijk hier naar het strand. Rond 6 uur vliegen we weer terug waar we vrijdag in Amsterdam aankomen. We lopen inmiddels op onze laatste benen en hebben beide ontstekingen in de voeten. Nog 1 dag volhouden en dan zit deze geweldige vakantie erop! Wat een geweldig land is dit toch!

• 07 Maart 2019 - 04:11

Jolanda :

Het klinkt weer geweldig. Wat een fijne tijd hebben jullie gehad. Een veilige vlucht terug en tot morgen. Xxx

• 07 Maart 2019 - 05:43

Fred:

Wat een vakantie! Schitterend. En Florida is inderdaad een perfecte reisbestemming. Als je onder meer van achtbanen houdt.... Dus jullie zijn bij ons 'Cubaantje' wezen eten in Miami! Lekker! Geniet van jullie laatste dag en morgenochtend sta ik klaar op Schiphol! Gaat weer een mooi fotoboek worden....
    PS: over het Wonder van Madrid zullen we het maar niet hebben.....

• 08 Maart 2019 - 05:44

Karin Stam:

Hi Shirley en Davy,
    Mijn fb geeft jullie berichten niet steeds onder mijn aandacht gebracht....
    Maar deze laatste wel! Jullie hebben het vast weer heerlijk gehad en kunnen weer een schat aan prachtige herinneringen meenemen naar Holland!