Genieten in Florida - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Genieten in Florida - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Genieten in Florida

Blijf op de hoogte en volg Davy

26 Februari 2019 | Verenigde Staten, Kissimmee

Op de vakantiebeurs hebben we besloten om 12 dagen naar Florida te gaan. Bij Kras kwamen we een mooie aanbieding tegen van een vlucht en autohuur en een goed hotel in Kissimmee was snel gevonden. Ook het reisschema was snel bedacht. We eindigen met een nacht in Miami waar we ook nog de everglades gaan bezoeken en beginnen in de pretpark hoofdstad van de wereld, Orlando.

Inmiddels is het dag 3 en hebben we al zo veel meegemaakt! Afgelopen zondag vlogen we met Tui binnen negen en een half uur naar Orlando. Onderweg leuke films gezien zoals Venom, Heart of the Sea en The Intern. Het vliegen met de dreamliner was heerlijk. Na aankomst duurde het even tot we door de douane waren maar we stonden al snel buiten en wat was toch een lekker weertje. Dertig graden en een hoge luchtvochtigheid. We zaten al snel in onze Nissan Altera richting Kissimmmee. Het was toch al snel een uur rijden nog en met die tolwegen was het toch even wennen, want wat doe je als je alleen briefpapier hebt en er onbeheerde tolstations waren waar alleen cash in kon... Onderweg zagen we ook al veel gieren vliegen en vond Shirley haar eerste dag in Amerika al schitterend. Uiteindelijk kwamen we rond zes uur aan bij het Palazzo Lakeside Hotel. Het hotel was nog in renovatie waardoor de kamerprijs misschien wel zo laag was maar wij hadden lekker een nieuw gerenoveerde kamer van alle luxe voorzien. Het hotel had ook nog eens een schitterend uitzicht op het nabij gelegen meer. Na aankomst besloten we om nog even naar Disney Springs te rijden, want het ging toch nog allemaal wel lekker voorspoedig. Disney Springs is een soort groot buiten winkelcentrum met allerlei restaurantjes zoals Rainforest Café, Trex café (allemaal met een goed uitgewerkt thema) verschillende outlet shops van bekende merken, uiteraard veel Disney winkeltjes en ook nog eens grote concept stores van Lego, Coca Cola etc. En ook nog eens veel amusement met barretje, bioscopen en een grote tent van Cirque du Soleil. Oftewel een fijne plek om de avond in door te komen, en ook nog eens gratis toegang! Gedurende de avond raakten we toch wel een beetje verreisd en besloten terug te gaan naar het hotel. Een uitstekend einde voor een eerste dag!

Dag twee begon direct goed. Na een heerlijk ontbijtje met Mickey wafels en bagels besloten we naar Seaworld te gaan. Het park ging om tien uur open en bij aankomst werd het volkslied al gezongen. Vandaag bleek een zeer rustige dag in Seaworld te zijn en onze langste wachtrij was misschien wel tien minuten! Ideaal. We hadden bij onze tickets ook een all day dining arrangement en mochten per uur eten en drinken bij alle restaurants. Een super tip aangezien je hier veel geld mee bespaard! Nadat we op de foto waren geweest met het karakter van orka Shamu begonnen we met de populairste attractie, Manta. Bij deze achtbaan hang je net als een rog. Wat een top attractie was dit! We zaten er direct lekker in. Het mooie aan dit park is ook dat de attracties en de dierenverblijven naadloos op elkaar aan sloten. In de wachtrij van Manta liep je door een aquarium met grote roggen, bij Antartica eindig je in het pinguinverblijf en bij Turtle Trek eindig je bij de manatees en de schildpadden. Bij de wildwaterbaan/achtbaan attractie Journey to Atlantis werden we zeiknat maar droogden al snel op door de achtbaan Kraken. Met zeven loopings/kurkentrekkers wist je op een gegeven moment niet eens meer waar je was. Halverwege de dag besloten we naar de show van de orkas te gaan. Amerikanen geven wel een hele andere lading aan een show. Wat een sfeer en een showelementen waren hier. De dieren zelf waren indrukwekkend en het is belangrijk dat door dit soort shows er extra aandacht gegeven wordt aan het belang van het beschermen van de oceaan. Dat aspect kwam sowieso de hele dag terug. En wat zijn de Amerikanen toch super trots op hun eigen land maar ook wat terecht. Wat is iedereen hier toch hartelijk en vriendelijk. Echt een openbaring. We besloten de dag met de dolfijnen show en de snelste, langste en hoogste achtbaan van Orlando, Mako. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Hij ging stijl omlaag waarbij je het gevoel had dat je voorover viel en zo snel dat je af en toe zweef in je stoel. Wat een gevoel zeg! Om zes uur sloot het park en zijn we nog even langs Walmart gegaan voor boodschappen. Een supermarkt zo groot als een blok woningen waarbij ze echt alles verkopen. Van bananen tot autobanden en van Disney souvenirs tot waterkokers.

Dag drie besloten we rustig aan te doen. We waren van te voren van plan vandaag naar Aquatica te gaan maar de weersvoorspelling was niet ideaal, 24 graden en bewolkt. Na een rustige ochtend begonnen we met de outlet stores van Buena Vista. Daarna door naar Universal Citywalk. Net als Disney Springs was dit een winkel en restaurant gebied van Universal. Helaas moesten we hier wel 25 dollar betalen voor parkeren (na zes uur pas gratis en is zelfde parkeer terrein als voor de beide Universal parken), maar dit was het zeker waard. Wat een fijne sfeer hing hier toch. Geluncht in de grote chocolade fabriek van Toothsome en nog een bezoek gebracht aan de diverse winkeltjes. Hier komen we van de week zeker nog eens terug. Wat een thema en sfeer brengen ze hier toch overal in terug. Ook opvallend dat alles zo schoon is. Daarna een kleine verassing voor Shirley. We gingen naar de Congo mini golf. Een thema mini golfbaan zoals je wel eens in films ziet. Gebaseerd op het verhaal van de avonturiers Stanley en Livingstone. Een erg leuke baan waarbij de bal ook zo nu en dan in het water belandde. Ook hier een hele leuke fijne sfeer. Tot slot nog enkele leuke verassingen. Allereerst mocht Shirley edelsteentjes zoeken door middel van het zeven van zakken zand, daarna het voeren van kleine alligators en tot slot op de foto met een alligator. Wat spannend maar ook zo leuk. De avond werd afgesloten met een lekker broodje bij de Earl of Sandwich in Disney Springs. Daarna nog even wat winkeltjes bezocht en wat voelen we ons toch weer kind bij al die leuke souveniertjes, muziekjes en al het leuks. Morgen een grote dag! Dan gaan we vroeg richting Animal Kingdom. De populairste attractie Flight of Pandora heeft namelijk gebruikelijke wachttijden van tot wel 5 uur!!!!! Dus we proberen er op tijd bij te zijn.

• 27 Februari 2019 - 04:38

Ma:

Wat een leuk verslag van jullie avontuur. Alles klinkt tot nu toe geweldig. Geniet nog maar lekker.

• 27 Februari 2019 - 05:00

Marcel:

Weer een mooi avontuur geniet daar lekker samen van!

• 27 Februari 2019 - 07:16

Avatar:

Animal Kingdom! Avatar! Pandora! Na'vi River Journey! Wat een feest! Have fun and Enjoy!

• 27 Februari 2019 - 13:36

Cees:

Veel plezier en geniet ervan.