3,2,1.....lift off - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu 3,2,1.....lift off - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

3,2,1.....lift off

Blijf op de hoogte en volg Davy

04 Maart 2019 | Verenigde Staten, Kissimmee

Afgelopen zaterdag zijn we voor de afwisseling naar Kennedy Space Center geweest. Vanaf hier worden raketten en Space shuttles de lucht in geschoten. Na een uurtje rijden kwamen we rond 11 uur aan bij Cape Canaveral. Helaas geen lancering vandaag want die was vannacht. Bij binnenkomst werden we al meteen een zaal ingetrokken. Daar gaf astronaut Wilson Scott een presentatie over zijn twee bezoeken aan de ruimte. Hieraansluitend was het tijd voor een q&a en een fotomomentje. Erg leuk dat NASA op deze manier voorlichting geeft aan kinderen en ook om te horen wat een goed programma er achter de schermen is voor astronauten. Dat gaat zelfs zover dat politie agenten extra checks bij de huizen doen zodra een astronaut de ruimte in is. Hierna door naar de grote attractie, de bus tocht richting de lanceerplatformen, het gigantische gebouw waarin de shuttles en raketten in elkaar worden gezet en tot slot een gebouw waarin een Apollo raket te vinden is. Tijdens de rit kwamen we al aardig wat wildlife tegen wat hier in het beschermde gebied leeft. Ook opvallend dat er een groep wasberen op zo een korte afstand leeft van het platform waar gister de shuttle is gelanceerd, dat mensen het op die afstand niet zouden overleven. Het voordeel van de lancering van vannacht was wel dat alles nog op de platform stond en er overal veel bedrijvigheid was. Voor de trotse Amerikanen was de lancering van gister wel extra belangrijk. Sinds 2011 zijn er van Amerikaanse bodem geen Amerikanen meer de lucht in geschoten. Sinds die periode maakten ze gebruik van lanceringen vanuit Rusland. Nu is er een commercieel programma via Spacex welke als doel heeft om mensen te laten leven in de ruimte en eventueel op den duur naar Mars. Vannacht was de testvlucht geslaagd dus van de zomer zal er voor het eerst weer eens een Amerikaan vanaf Amerikaanse grond de ruimte in worden gestuurd. Na de bustour brachten we een bezoek aan de grote loods van de Atlantis shuttle. Nadat we eerst een show zagen van hoeveel problemen het wel niet heeft gekost om de shuttle de lucht in te brengen en ook nog eens terug op aarde te laten landen, opende er een luik en stonden we oog in oog met de gigantische shuttle. Wow! Dat was indrukwekkend. In dezelfde loods konden we ook nog eens zelf een lancering meemaken door in een simulator te gaan waarna de lancering werd gesimuleerd. Erg grappig! Ondertussen was het al weer bijna vijf uur en hadden we slechts een deel kunnen doen van wat hier wel niet allemaal te doen is. We liepen nog naar de Rocket garden en het nature en environment gebouw voordat we weer terug reden richting Kissimmee. Onderweg zagen we ook al enkele grote alligators in het water liggen. Bij terugkomst besloten we nog even de tweede ronde te doen van het mini golf. In het donker op de drukke zaterdag avond geeft dit toch nog even wat extra sfeer, want voor Amerikanen is dit toch echt een weekend uitje. Erg gezellig.

Nadat het gister 30 graden en bewolkt was is het vandaag 30 graden en zon. Tijd dus om op pad te gaan naar het waterpark van seaworld genaamd Aquatica. Om tien uur stonden we al klaar om een plekje op het strand te reserveren met een parasol. Waar wij grote drukte verwachten door het weer, was het in de ochtend nog goed te doen. We gingen snel een paar grote glijbanen doen zoals de Ray Rush. Een gloednieuwe glijbaan waarbij je samen in een band een erg spannend parcours aflegt. Daarna door naar Taumata racer waarbij je op een matje een race tegen elkaar aflegt. Naast de glijbanen heeft het park ook twee rivieren waarbij je bij de lazy river rustig kan dobberen en langs een grote glazen wand komt waar je de commerson dolfijnen ziet zwemmen, en een snelle river waarbij je wordt voorgestuwd en er af en toe een goede acceleratie in zit. Heerlijk. Vlak voor de lunch gingen we naar de grote attractie van het park, de ihu's breakaway falls. Je werd op grote hoogte in een koker gezet en na enkele seconden verdwijnt de vloer onder je voeten. Omdat Shirley het toch te spannend vond mocht Davy de glijbaan even testen. Nadat hij toch beduusd van de snelheid en de beleving beneden aan kwam lieten we het maar hierbij. Wat een extreme belevenis was dit. Leuk maar niet meer haha. In de middag was het tijd om lekker op een bedje op het strand te liggen en nog een rondje te doen voordat we om half vijf het park verlaten. Allebei goed gekleurd (vooral rood) In de avond hebben we opnieuw een bezoek gebracht aan Disney Springs. Wat is het hier toch gezellig in de avond als het druk is en er overal entertainment is voor jong en oud. Vandaag staat er een relax dag op het programma waarbij we in de loop van de dag nog naar een andere outlet gaan en eindigen opnieuw in Disney Springs voor de laatste souvenirs. Morgen rijden we naar Tampa pm een bezoek te brengen aan het pretpark Busch Gardens. En woensdag rijden we naar Miami Beach waar we een laatste nacht slapen en ook nog een bezoek brengen aan de Everglades. Nog genoeg leuks op het programma dus.

• 04 Maart 2019 - 11:17

Avatar:

Wat maken jullie weer veel mee. Creating Great Memories! In 1984 en 2001 zijn we hier ook geweest. Wordt dus eigenlijk tijd om weer eens die kant op te gaan! Herinner Je Gisteren, Droom Van Morgen, maar LEEF VANDAAG! Doen jullie goed! De laatste dagen! En met Busch Gardens, Miami en de Everglades natuurlijk nog genoeg te zien! Enjoy!