Aquatica, ijshockey en Island of Adventure - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Aquatica, ijshockey en Island of Adventure - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Aquatica, ijshockey en Island of Adventure

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

09 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Dinsdag gaan we naar het waterpark Aquatica. De thermometer gaat weer richting de 30 graden dus een heerlijke dag om te genieten van wat glijbanen, wildwaterbanen en strandjes. Bij binnenkomst kijken Finn en Vaye hun ogen uit en beginnen ze meteen te dansen op de gezellige muziek. We lopen langs de dolfijnen en installeren ons op de ligbedjes op het strand. We hebben een all day dining pas bij onze tickets dus kunnen iedere negentig minuten drinken, eten en fruit halen. Helaas is het nu winter voor de Amerikanen en zijn de twee kinder gebieden dicht voor onderhoud. Ondanks dat vermaken de kinderen zich uitstekend op het strand en gaan ze mee op de wildwaterbaan. Voor opa, oma, Shirley en Davy is hier veel meer te doen. Van de Reef Plunge door het bassin van de dolfijnen tot de Riptide Racers en van de Kare Kare Curl tot de Taumata Racers waarbij de racet op een matje. We doen ze bijna allemaal. Voor we het doorhebben en voor we even rustig hebben kunnen liggen is het al weer drie uur en tijd voor nog een maaltijd en om ons klaar te maken om te gaan. Fred en Davy gaan namelijk deze avond naar ijshockey. Na een rit van een uur richting Tampa komen we in het centrum aan bij de Amelie Arena samen met 15.000 voornamelijk in blauw gestoken supporters. Wat een sfeer en een beleving. Na een vroege 3-1 voorsprong verloren de Lightning uiteindelijk in overtime van San José maar dat deerde de ervaring van deze avond niet.

In Amerika heeft Walt Disney World 1 grote concurrent. Dat is Universal Studios. De studios hebben twee parken, een waterpark, een gebied met restaurants en winkeltjes en een derde park is in aanbouw. We gaan vandaag naar Island of Adventure. Dit park heeft meer attracties wat ons aantrekt. Om negen uur lopen we het park binnen en we zien al snel een duidelijk verschil met Disney. Hier loopt veel meer jeugd en jongvolwassenen. Dit park is ook veel meer op deze doelgroep gericht. We beginnen in het Marvel gebied. Finn kijkt zijn ogen uit met al die superhelden en wat is dit toch prachtig gemaakt. Net of je inderdaad op de set loopt. Snel door want we willen nog profiteren van de lagere wachttijden vroeg in de ochtend bij de grotere attracties. Davy begint in de Velocicoaster. Een nieuwe achtbaan en indrukwekkend. Daarna door naar Skull Island. Stoere Finn gaat mee op zoek naar King Kong en hij vermaakte zich kostelijk. De andere grote attractie in dit park is Hagrid in het Harry Potter gebied. Helaas had deze de hele dag wachttijden van meer dan ander half uur dus deze slaan we over. We lopen na een brunch in Toon gebied terug naar het Super Heroes gebied. Finn en Vaye mogen twee superhelden ontmoeten. We gaan eerst naar Spiderman en even later naar Captain America. Later op de dag komen we ook nog Wolverine tegen (en Dr Doom en de Green Goblin maar die slaan we maar even over voor de kinderen) Even later komen we aan in Hogsmead. Het gebied van Harry Potter. We merken hoe populair dit gebied is door de enorme drukte. Maar wat is het prachtig. Tot in het kleinste detail is alles net als in de films gemaakt. Naast de besneeuwde huisjes in Hogsmead is ook het kasteel hier te vinden. Indrukwekkend! Wow. Woorden schieten tekort. Wat is dit toch mooi. Davy en Shirley gaan in de Forbidden Journey. Opa en oma zijn hier vier jaar geleden al ingeweest. Hangend vliegen we langs meerdere schermen en door gebieden uit de film. Ook deze attractie is weer geweldig gemaakt. Daarna even terug want Shirley heeft toch de moed om ook in de Velocicoaster te gaan. Ze vind hem geweldig maar op bepaalde stukken toch ook wel eng. De kinderen hebben lekker bijna een uur in de buggy geslapen en we komen aan in het laatste gebied. Dr Seuss Landing. De kinderen waren niet te houden en sprongen uit de buggy om dit gebied in te lopen. Voor kinderen is dit het paradijs. Overal vrolijke kleuren, figuren en attracties. Finn en Davy gaan in het treintje welke door het circus gaat waar de rest nog zit te eten en even later komen we de Grinch, Cat in the Hat, Lorax, Sam en Thing one en Thing two tegen. In de stralende zon geven ze nog een leuke show weg. Het was inmiddels het warmst op de dag en het was van schaduw naar schaduw werken voor de kinderen. Ook deze dag gaat weer perfect met wat we allemaal kunnen doen. We besluiten op het eind van de middag nog een laatste rondje te lopen. Opa en oma gaan net als in 2019 opnieuw in The Hulk. Een enorme achtbaan. We kijken nog even hoe iedereen zeiknat word bij Popeye en dineren met enorme burgers in het Jurassic Park gebied. Bij de ingang van het park scoren de kinderen leuke knuffels en moe en voldaan komen we om 7 uur weer terug in de villa. Wat een perfecte dagen hebben we weer achter de rug. Op momenten na zitten de kinderen nog vol in de energie wat de vakantie alleen maar extra glans geeft. Vandaag word het weer 30 graden dus gaan we even bijkomen in het zwembad en bij de souvenir winkeltjes welke we deze vakantie nog niet bezocht hebben en morgen staat het laatste park Seaworld op het programma met oa een Sesamstraat gebied voor de kinderen.

• 09 Februari 2023 - 15:04

Ineke:

Wat een indrukken doen jullie op en zeker de kinderen met al die fantasy figuren.

En oma en opa blijven er jong bij.

• 09 Februari 2023 - 16:57

Toni:

Wat een super mooie vakantie met geweldige herinneringen