Op bezoek bij Elmo en de dolfijnen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Elmo en de dolfijnen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Elmo en de dolfijnen

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

11 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Wat een dagen hebben we weer achter de rug. Zowel donderdag als vrijdag steeg de temperatuur tot boven de 30 graden. Donderdag was het een heerlijke dag waarbij het programma beperkt bleef tot het zwembad, de Wallmart en een paar souvenirwinkels. In de avond braken de hemelsluizen en stonden de straten en de tuin binnen no time blank. Ook dit is Florida.

Vandaag was het tijd voor Seaworld. Dit park gaat pas om 10 uur open dus na een goede nachtrust staan we op tijd voor de ingang. We besluiten om de eerste uren te besteden aan hetgeen de kinderen interesseert. Om 12 uur staat namelijk de grote orka show op het programma. We bezoeken het aquarium, lopen door een gang met allemaal grote haaien en bezoeken de pinguïns. Om 12 uur zitten we klaar voor het grote spektakel. Een aantal orca's vermaken het publiek en zorgen ervoor dat de onderste rijen zeiknat worden. Na de show gaan we richting Journey to Atlantis waar opa, oma en Shirley in gaan. Deze attractie is een combinatie van een achtbaan en een water attractie met een grote drop. De kinderen liggen inmiddels heerlijk te slapen en na de lunch lopen we door naar het Sesamstraat gebied. Hier volgt een parade waarbij alle helden uit Sesamstraat te zien zijn. Finn kijkt zijn ogen uit en Vaye danst mee op de herkenbare deuntjes. De zweetdruppels waren op de gezichten te zien en hier was niet tegen op te drinken. In de namiddag gaan opa en oma nog eens in Journey to Atlantis en Davy en Shirley in Manta. In deze achtbaan hang je als een rog. Moe en voldaan besluiten we om op tijd richting de villa te gaan. De temperatuur heeft ons vandaag uitgeput en dat is niet gek ook na twee volle weken Florida. We hebben nog vier dagen zonder plannen op het programma dus nog genoeg tijd om bij te komen en de laatste leuke plekjes te bezoeken.

• 11 Februari 2023 - 10:09

Karin :

Wat een fijne dag weer!

denk dat jullie wel meer dagen nodig hebben om uit te rusten[e-1f605].