Wat een verrassing - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Wat een verrassing - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Wat een verrassing

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

07 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Voor leuke airboat activiteiten hoef je niet perse naar de Everglades in het zuiden van Florida. Ook in de hoofdsteden van de Everglades richting Kissimmee zijn soms wel betere alternatieven en dat hebben we gemerkt. Na wat googlen kwam Davy uit bij Wild Florida Airboat tour. Ook zijn er hier enkele dier ontmoetingen te boeken en is het altijd een droom geweest voor Shirley om een luiaard vast te houden. Op weinig plekken in de wereld is dat mogelijk omdat deze dieren zich daar niet voor lenen. Bij Wild Florida leeft Aerie. Deze tweetenige luiaard laat het toe dat toeristen een keer per twee dagen de luiaard eten geven. Dit doet ze door aan de toerist te hangen en zo te genieten van aardbeien en maïs. Dat een beleving was dit. Shirley genoot met volle teugen. Onvergetelijk! Hierna door voor de airboat tour. Vooraf waren we nog wel wat gespannen hoe de kinderen dit zouden vinden. Maar wat zijn dit toch stoere toppers deze vakantie. Gewapend met een zonnebril en een hoofdtelefoon genoten beide enorm van de tocht. Vaye viel gedurende rit in slaap maar Finn kon de drie grote alligators aanschouwen, de verschillende koeien waar we langs vaarden, de Amerikaanse bald eagle, enkele roofvogels waaronder wouwen en haviken en vooral de schitterende natuur. Wat was het hier prachtig. Voor allen de beste airboat tour welke we ooit gedaan hebben. Bij de airboat tour zat ook nog eens gratis toegang tot het dierenpark wat er bij zat. Lunch bij Chomp House grill en daarna een show waarin we een grote eagle uil zagen, een gordeldier en werd Fluffy de krokodil getoond. Het park had ook een mooie wandelroute door een deel van de moerassen. Het was hier muisstil en we zochten naar alle dieren welke hier wild leven maar konden ze helaas niet vinden. Na vele krokodillen in allerlei formaten en soorten, florida panters, wasberen etc gezien te hebben gingen we halverwege de middag moe en voldaan terug in de auto richting Kissimmee. Bij terugkomst nog even genoten van het zwembad van het resort en ons eigen zwembad. Het was maandag weer 24 graden en vanaf vandaag gaat de temperatuur weer dik boven de 25 graden. Vanochtend staat het waterpark Aquatica op het programma en vanavond gaan Davy en Fred naar de ijshockey wedstrijd van de Tampa Bay Lightning tegen de San José Sharks. Morgen naar Island of Adventure en vrijdag naar Seaworld. Nog genoeg hoogtepunten op het programma deze laatste week.

• 07 Februari 2023 - 14:51

Karin :

Wat een leuke verrassing! Bijzonder om een luiaard aan je te hebben hangen!