Overzicht aanstaande reis Zuid Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu Overzicht aanstaande reis Zuid Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Overzicht aanstaande reis Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Davy

17 Maart 2016 | Nederland, Amsterdam

Lieve vrienden, familieleden, ex-collega’s en andere dierbaren

Vandaag over precies veertig dagen staat voor ons twee de mooiste reis van ons leven op het programma. Na enkele turbulente weken waarin we beide met pijn in ons hart hebben besloten te stoppen bij HEMA is dit iets waar we al maanden mee bezig zijn en naar uit kijken. Uiteraard zullen we gedurende de 32 dagen welke we weg zijn jullie van al onze belevenissen op de hoogte houden. De laptop gaat ook mee waardoor we al tijdens de vakantie mooie foto’s kunnen delen op deze pagina.

Zuid-Afrika wordt ook wel “de wereld in één land” genoemd. Het land heeft 43 miljoen inwoners, is 29x zo groot als Nederland en bestaat voor ongeveer 75% uit de zwarte bevolking. Het land staat ook bekend om de apartheid waar vooral Nelson Mandela een hoofdrol in heeft gespeeld om de verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar te brengen. Het Zuid-Afrikaanse klimaat is precies tegenover gesteld aan het Nederlandse klimaat. De maand mei waarin wij het land bezoeken is dan ook midden in de Zuid-Afrikaanse herfst wat aangename temperaturen tussen de 20 en 26 graden betekent. Een ander groot voordeel wat we hebben is dat de koers van de Zuid-Afrikaanse Rand momenteel historisch hoog ligt wat in onze portemonnee zeker zal gaan schelen.

De reis kan in drie delen worden opgedeeld. In het eerst deel zullen we een week verblijven in een centraal gelegen hotel in het schitterende Kaapstad. Hier zullen we een bezoek brengen aan de vele hoogtepunten welke te vinden zijn aan de mooiste gesitueerde stad van de wereld. Na de eerste week waarin we hebben kunnen acclimatiseren zullen we met een huurauto ander halve week de Tuinroute aandoen. Via de plaatsjes Albertinia, struisvogelhoofdstad Oudtshoorn en Plettenberg Bay belandden we na een verblijf aan het Addo National Park in Port Elizabeth. Vanuit deze kuststad vliegen we 1100 kilometer naar Durban en eindigen we die dag in St. Lucia. Na het bezoek aan het Hluhluwe National Park bezoeken we het koninkrijk Swaziland waar we ons tweede deel van de vakantie eindigen. Het laatste deel van de vakantie staat in het teken van het zien van de Big 5 en het andere mooie wild. Maar liefst twee weken verblijven we in het Kruger Park en twee nabij gelegen privé wildparken. Na de mooie indrukken welke we deze reis hebben opgedaan sluiten we af met een bezoek aan het laatste hoogtepunt de Panoramaroute en eindigen we in Johannesburg. Van hieruit vliegen we 31 dagen later via de Keniaanse hoofdstad Nairobi terug naar Amsterdam.

De komende dagen zullen we ook het dagprogramma plaatsen, zodat jullie kunnen bijhouden wat we iedere dag gaan doen. Als je nog niet in de mailingslijst staat kan je je op deze pagina aanmelden, zodat je een bericht krijgt bij een nieuwe update. De voorbereiding is momenteel dus in volle gang!