Dag 3: Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 3: Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 3: Sarapiqui

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

08 Mei 2012 | Costa Rica, Sarapiquí

Dag 3: San José - Sarapiqui
Vandaag was een dag waaruit blijkt waarom Costa Rica zo mooi is. We begonnen met een ontbijtje waarna we om 8.45 klaar moesten staan, omdat we vandaag echt de natuur in gingen. Via het nevelwoud van Braullio Carillio (bekend van Jurassic Park) en een fruitproef- (o.a. de Guabana) en koffiestop kwamen we aan het begin van de middag aan in de Rainforest Lodges in Sarapiqui. In het gebied van waar vroeger de hoto indianen geleefd hebben zijn midden in de natuur enkele lodges gebouwd in de stijl van deze indianen stam. Na de lunch besloot de gehele groep een bezoek te brengen aan het zwembad waar we in het gezelschap waren van twee helmbasilisken op de rotsen eromheen. Tot een uur of vijf in het zwembad genoten van de vele vogels welke overvlogen en goed te horen waren of welke in het zwembad besloten te baden. Op enkele regendruppels na was het weer een heerlijke dag. Om vijf uur een voorstelrondje waar we opeens twee toekans erg dichtbij zagen. Om half zeven stond het eten klaar en konden we genieten van rijst, vis, biefstukjes, verschillende soorten groenten en kaaskroketjes....het eten hier is heerlijk! Om half acht stonden we klaar voor een avondjunglewandeling. Deet gesmeerd, broek in de sokken en met een zaklantaarn em gids gingen we de jungle van het Tirimbina reservaat in. Vele mieren, bulletmieren, tarantula's, wolfspinnen, sprinkhanen, padden en kikkers gezien. De grootste lol hadden we nog toen een slang op een blad naast de hangbrug viel en een reactie van een reisgenoot geweldig was. Uiteindelijk na anderhalf uur lopen kwamen we eerste giftige slang tegen. De beruchte fer-de-lance, goed voor 700 doden per jaar in Costa Rica. Na een snelle mooie foto besloot hij snel het hazenpad te.kiezen. Na een klamme maar geweldige tocht was het nog even naborrelen op het terras waarna we rond middernacht het bedje opzochten. Morgen weer een dag puur natuur!

• 09 Mei 2012 - 04:39

Gemsy:

Oh cool that Jurrasic park was filmed there :D not too sure about all those SPIDERS though!!! :P I'd be having a spa day at the hotel during THAT walk haha :D sounds like you're having a fantastic time! I'm enjoying the Micra ;) been driving 2 times by myself and in true Holland-style in the RAIN! Now it's 6:37am and I'm getting ready for work thinking about Tucans, parrots and snakes lol :P I would love to see more photo's if possible?? :P

• 09 Mei 2012 - 06:44

Karin En Marcel:

Ziet er goed uit allemaal!!
    Vooral de Natuurwandelingen met vreemde beesten trekt me enorm aan!
    We blijven je volgen,maar hoe zit het met de vrouwtjes???
    Zit er wat leuks bij voor je in het reisgezelschap??
    Veel plezier nog

• 09 Mei 2012 - 11:32

Davy:

@Gems...nope not possible...these are photos with my telephone...have loads.more at camera
    @karin&marcel....zeker geweldig hier...gewoon een hele leuke gezellige groep dus gewoon genieten van het land