Dag 4: Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 4: Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 4: Sarapiqui

Door: davystam85

Blijf op de hoogte en volg Davy

09 Mei 2012 | Costa Rica, Sarapiquí

Dag 4: Sarapiqui
Wat een geweldige indrukken kan je toch op doen in 24 uur. Allereerst zoals gebruikelijk een nacht van 5 uurtjes en om vijf uur klaar wakker. Tijdens een rondje over het terrein enkele eekhoorns, krekels en vogeltjes tegen gekomen. De kolibrie was helaas nog iets te snel voor een foto. Even later zagen we met enkele reisgenoten vele toekans rondvliegen. Tot wel 4 tegelijk in een boom waren ze te zien terwijl het niet veel voorkomende dieren zijn. Om zeven uur ontbijten en om half negen op weg naar de boottocht op de Sarapiqui rivier. Het zonnetje en de temperatuur waren heerlijk en het was genieten geblazen op de.boot. Tijdens de boottocht kwamen we een kaaiman, eem krokodil, vele leguanen en helmbasilieken tegen. Daarnaast ook nog een schildpad, vele brulapen, een aantal kapucijnerapen en vogels zoals de slanghalsreiger. Na de tocht eem lunch met lekkere caraïbische muziek en in de tuin van het bedrijfje nog de blue jeans kikker gezien. Even later een bezoek gebracht aan een supermarkt om een bal te halen voor in het zwembad. Dit is het echte leventje. Om vier uur besloten we met een groepje met Gerard, Christaan, Babs, Esther en Miranda de jjngletocht van gister over te doen en de confrontatie met een aantal kapucijnerapen was onvergetelijk. We stonden onder een boom waar de aapjes in zaten en ze begonnen met takjes te gooien terwijl wij mooie fototjes konden maken. Na een uur begon het te schemeren en dachten we "verdwaald" te zijn. Na bijna twee uur nog net voor de duisternis in trad kwamen we moe maar voldaan terug bij de lodge en konden we genieten van een lekker avondmaal en spelletjes. Morgen verlaten we het tropische regenwoud eb gaan we op weg naar La Fortuna.

• 10 Mei 2012 - 09:35

Gemsy: