Dag 1,2 én 3 in Kaapstad! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu Dag 1,2 én 3 in Kaapstad! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Dag 1,2 én 3 in Kaapstad!

27 April 2016 | Nederland, Amsterdam

Dag 1: Amsterdam – Kaapstad
De reis van ons leven begint. Om kwart voor zeven worden we opgehaald door Jolanda en Fred en blijkt dat de vakantiestress toch al is begonnen. Op Schiphol waren we binnen no-time door de douane en kon het positieve gevoel eindelijk beginnen dachten we. Helaas heeft de afgelopen periode er bij Davy toch aardig ingehakt waardoor alle emoties en gevoelens in het vliegtuig er in één keer uit kwamen... Om half elf vertrok het vliegtuig, een half uur later dan gepland voor de 10.000 km durende tocht richting Kaapstad. Na het nodige vliegtuigvertier kwamen we om 21.15 uur aan. Shirley zat naast een Zuid-Afrikaanse waardoor ze al de nodige tips voor Kaapstad in ontvangst kon nemen. Ook de douanecontrole, de koffers en de rit met de taxi naar het hotel gingen razendsnel waardoor we binnen een uur na het landen al helemaal ingecheckt in het hotel waren. Hotel on St Georges is een goedkoop en een uitstekend gelegen hotel. Vanuit de hotelkamer op de negende verdieping van het ABSA gebouw hebben we perfect zicht op de Tafelberg vanuit ons bed. Ook is de locatie ideaal. Dichtbij vele hoogtepunten van de stad. Na een lange dag de spullen uitgepakt, want in deze kamer verblijven we immers zes nachten.
Dag 2: Kaapstad
We zijn al vroeg op. Om zeven uur maken we ons klaar om aan het ontbijt te gaan. Het ontbijt kunnen we bij The Kitchen Deli halen naast het hotel. Een ruime keuze in fruit en ander lekkers. Na het ontbijt pakken we de Hop-on-Hop-off bus. Deze city-sightseeing bussen rijden dwars door Kaapstad en met drie verschillende routes worden alle hoogtepunten aangedaan. Een ideaal vervoersmiddel door de stad. We hebben een tweedaagse kaart waardoor we vandaag en morgen zoveel mogelijk hoogtepunten willen zien welke met de bus bezocht moeten worden. Ook is het leuk om bovenop een dubbeldekker de stad te aanschouwen en via oordopjes informatie over de stad te krijgen. Zeker een aanrader dus! Onze eerste stop vandaag is de wereldberoemde Tafelberg. Één van de zeven natuur wereldwonderen is het icoon van de stad. Via een kabelbaan komen we binnen vijf minuten aan op het station boven op de berg. De berg heeft zijn vorm te danken aan de natuurlijke erosie en is niet altijd te bezoeken. Vaak is de berg door de lokale weersomstandigheden bedekt in de wolken. Dit wordt ook wel “de deken op de berg” genoemd. Gelukkig lag de deken vandaag niet op de Tafelberg waardoor we prachtig uitzicht hadden op de stad, op het Kaapse schiereiland, op Robben Eiland vlak voor de kust en op de verdere schitterende natuur. Shirley keek haar ogen uit waardoor ze al direct de angst van de kabelbaan was vergeten. Schitterend! We kwamen ook enkele dassies tegen (jawel, familie van de olifant!!!) en maakten een wandeltocht van een uur over de berg. Na afloop nog even lekker een cappuccino gedronken bovenop de berg en door naar de volgende bezienswaardigheid. Met de Hop on Hop off bus reden we via de kust naar het Victoria en Alfred Waterfront. We kwamen langs de kustplaatsen Camps Bay en Clifton Beach en konden direct enkele mooie plaatjes schieten. Het Waterfront is het toeristische hart van de stad. In dit complex in de haven zijn vele winkels en restaurants gesitueerd. Ook onze volgende stop is hier te vinden: het Two Oceans Aquarium. Maar eerst even lunchen in het restaurant van het aquarium. Na verloop van tijd zag Davy een zeehond liggen vlak voor de steiger en op het moment dat Shirley ging kijken, ging een meeuw er met haar bacon vandoor. Het aquarium was er één welke wij zelf nog nooit zijn tegengekomen. In enkele grote bassins zijn verschillende zeegebieden nagebootst. In een predator reservoir waren enkele hele grote vissen en haaien te vinden. In een ander reservoir was een kelk bos nagebootst met vele gekleurde vissen en pinguïns. Het geluk zit deze vakantie nog niet mee. Ook dit keer was het raak. Nadat Davy van de wc afkwam, kwam zijn vinger tussen de muur en de deur te zitten. Resultaat: een behoorlijke bloeduitstorting onder de nagel en op de vinger. Maar even kijken hoe dat de komende dagen zich gaat ontwikkelen. Na afloop even gezellig door de Waterfront gelopen en geprobeerd een Zuid Afrikaanse simkaart aan te kopen om goedkoper te kunnen smsen/bellen/internetten maar ook dat lukte niet echt. Terug naar het hotel en even simpel eten gehaald om aan ons tafeltje in de kamer met uitzicht op de donker wordende Tafelberg op te eten. Een onvergetelijke en geweldige eerste dag in Kaapstad!
Dag 3: Kaapstad
Opnieuw zijn we vroeg wakker. Ontbijten en weer naar de halte van de Hop on Hop off bus. Dit keer was de eindbestemming Kirstenbosch. Deze botanische tuinen zijn één van de grootste en veelzijdige ter wereld. Bijna alle bloemen en planten van het Kaapse schiereiland zijn hier te vinden. Ook is er een mooie “boomslang”. Een brug welke leeft (dus opzij beweegt) door de toppen van de bomen. Het weer is helaas niet zo mooi als gister en het miezert af en toe een klein beetje. We wandelen langs mooie bloemen en planten en komen ook kleine dieren tegen. Enkele eekhoorns, parelhoender, kwartels, muizen en ook enkele schitterende sunbirds. Ook dit leveren weer schitterende plaatjes op. Na de wandeling stoppen we kort in Houts Bay om enkele zeehonden te zien en gaan we door richting het Waterfront. Omdat de laptopkabel niet op de wereldstekker past moeten we even snel een nieuwe kabel halen en ook voor de vergeten zaklamp zoeken we een vervanger. De lunch was er één om niet snel te vergeten. Bij Oceans Basket nemen we een sushi menu. Zo lekker en vers als deze sushi hebben we het nog nooit gehad. Om te smullen! Hier zullen we deze week zeker nog vaker langsgaan. Het eten in Zuid Afrika is vergeleken met Nederland erg goedkoop. Goed te doen dus! Na de lunch gingen we door naar Kasteel de Goede Hoop. Helaas bleek bij aankomst dat het kasteel een behoorlijke renovatie ondergaat. We konden wel gratis naar binnen maar konden niet overal in. Toch geeft het korte bezoek een goede indruk van het kasteel wat Nederlanders gebouwd hebben maar welke nooit als kasteel gebruikt is. Momenteel zitten we lekker op onze hotelkamer te genieten van het uitzicht en de ervaringen welke we in de korte twee dagen dat we hier pas zitten hebben opgedaan. Vanavond gaan we nog even gezellig eten in het Waterfront en morgen staat het bezoek aan Robben Eiland op het programma.

• 27 April 2016 - 18:56

Jaap:

mooi begin van vast een prachtige reis.......lekker genieten weer

• 27 April 2016 - 21:05

Rachel:

Wat romantisch geniet er van.
    En Dave ik hoop dat het met je vinger goed afloopt .

• 27 April 2016 - 22:37

Elly Peijnenborg:

Wens jullie een super vakantie en ik ga genieten van jullie reisverslag van het prachtige Afrika..

• 28 April 2016 - 11:11

Marcel:

Kaapstad is zeker de moeite waard zelf hebben we destijds helicoptervlucht rond de tafelberg schitterend uitzicht! Geniet beide er lekker van en veel langers eten helpt vast

• 28 April 2016 - 11:13

Moet natuurlijke lange vingers zijn.... Maar mijn vinger bleef hangen ....

• 28 April 2016 - 17:32

Marielle:

Wat gaaf geniet van deze prachtige reis!!

• 28 April 2016 - 17:34

Fred:

Mooie foto's! Ben benieuwd naar de film! En naar de kiekjes van Robbeneiland! Nu naar Schiphol rijden om het andere stel op te halen.... En de kleine kanjer!