Drie rustige dagen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Drie rustige dagen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Drie rustige dagen

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

06 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Na de eerste drukke week is het tijd voor enkele rustige dagen om bij te komen van Disney en even echt te genieten van de vakantie.

Op vrijdag was de verwachting dat het weer slecht zou worden. We besloten er toch uiteindelijk om even op uit te gaan. Eerst naar de Orlando Premium outlets met vele outlet winkels en een lekker foodcourt. Het begon al snel met regenen. Omdat de laatste bui voorbij leek te zijn gingen we toch nog even naar het ernaast gelegen Universal Citywalk te gaan. Dit is de Universal kloon van Disney Springs met enkele leuke restaurants zoals Hard Rock en Toothsome en winkeltjes. De temperatuur neemt na de buien toch ineens met tien graden af en hier waren we niet op gekleed. Na een bakje koffie bij Hard Rock lopen we toch ons rondje en genieten van een overheerlijke milkshake bij Toothsome. Dit is een chocolade fabriek en dit komt overal terug aan zowel de buiten als de binnenkant.

Zaterdag een mooie dag. De thermometer gaat weer richting de 24 graden en het is weer tijd voor boodschappen en ons zwembadje. Opa en oma gaan in de middag nog enkele uurtjes naar Celebration. Dit dorp is gebouwd door Walt Disney en was bedoeld voor het personeel. Alles is zeer schoon en netjes en ook word hier de eerste kleine krokodil gespot.

Net als zaterdag slapen de kinderen ook op zondag goed uit tot bijna 8 uur. Een rustige ochtend en ook vandaag word er regen verwacht. We besluiten om naar een nationaal park te gaan. Het Blue Springs national park ligt op een uur afstand en dit zijn warm water bronnen. In de zomer is het in het weekend afgeladen met Amerikanen die in dit park een hele dag kunnen vertoeven. We lopen via de boardwalk langs het water en zien tientallen manatees (zeekoeien) in het water liggen. Deze overwinteren hier in het warme water. Ook zien we vele grote vissen in het water. Finn en Vaye genieten van de speeltuin en voor we het weten is het al weer twee uur en rijden we terug om langs een grote hal met souvenir winkels te gaan. Tot slot besluiten we om bij Cracker Barrel te eten. Echt een typisch Amerikaans eettentje met een hele leuke winkel er bij in. We genieten van de pancakes. Op tijd naar bed want morgen staat de verassing voor Shirley op het programma.

• 06 Februari 2023 - 07:16

Karin:

Noem het maar ‘rustig’[e-1f605]

Evengoed veel gedaan zo te lezen.

Ben benieuwd naar de verrassing voor Shirley[e-1f618]

• 06 Februari 2023 - 16:36

Ineke:

Rustig???? Maar het blijft genieten.