Verjaardag Finn en Hollywood Studios - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Verjaardag Finn en Hollywood Studios - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Verjaardag Finn en Hollywood Studios

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

03 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Woensdag 1 februari. Finn is vandaag 3 jaar geworden! Dit word gevierd met een lekkere dripcake en een mooi Disney kasteel cadeau. Na het vieren van de verjaardag gaan we nog even ons eigen zwembad in. Om half drie staat de volgende verassing op het programma. In Disney Springs gaan we eten bij het Trex restaurant. Een groot restaurant met vele bewegende dinosaurussen en om het kwartier een meteoorregen waarbij alles extra beweegt en van kleur verandert. Er is ook nog eens een mooi aquarium in dit restaurant. We genieten van onder andere een bronto en een herbivore burger. In een vol restaurant werd Finn door het personeel toegezongen en tot slot konden we met ze allen genieten van een chocolate extinction. Na afloop lopen we weer even door Disney Springs. In de kerst winkel geniet oma van al dat moois en in de Lego winkel krijgen Finn en Vaye nog een mooie duplo set om in de villa mee te spelen. Finn zegt dat hij de leukste verjaardag tot nu toe heeft gehad en daar doen we het uiteraard voor. 'S avonds onder het genot van diverse spelletjes maken we ons klaar voor de laatste Disney dag.

Extra vroeg op. Hollywood Studios opent een half uur eerder dan de andere parken en we merken dat we ook steeds getrainder worden in het klaar maken voor de attractiepark dagen. Binnen no time zitten we in de auto en een kwartier later staan we al weer klaar voor de ingang van dit kleinste, maar daardoor ook drukste, Disney park. Het park bestaat uit een traditioneel deel met daarin onder andere het Chinese theater en attracties zoals de Tower of Terror en Rock 'n Rollercoaster en een twee grote thema gebieden van Star Wars en Toy Story. De dag begint met het geluk dat het ons lukt om een lighning lane to scoren voor de meest populaire attractie in het Star Wars gebied. De wachtrij hiervoor is de hele dag door ongeveer twee uur en wij kunnen tegen een kleine vergoeding om 6 uur gewoon doorlopen. We beginnen de dag met Micky en Minnie Runaway Railroad. In een treintje bestuurt door Goofy gaan we door verschillende decors. Schitterend gemaakt en de kinderen genieten volop. Hierna door naar het Toy Story gebied. Voordat we in de attractie gaan komen we al Woody, Jessy, Buzz en de soldaatjes tegen. We gaan dus in Toy Story Mania. Wat een aanrader is dit voor kinderen en wat is iedere attractie tot in de kleinste detail mooi gemaakt. Alles ademt het thema gebied waarin je loopt. In deze attractie mogen we in karretjes punten scoren door op bordjes te schieten. Doordat de temperatuur nu al oploopt tot boven de 25 graden willen we snel ergens gaan zitten in de schaduw om even te drinken en wat kleins te eten. We lopen door naar Galaxys Edge. Wat een mooi gebied is dit. We lopen direct tegen wat stormtroopers aan en even later loopt ook Kylo Ren voorbij. We halen wat wraps bij Ronto Roasters en na het eten lopen we het thema gebied uit. We zullen hier in de loop van de dag nog meerdere keren terugkomen. In het gebied Grand Avenue gaan we naar de 3D show van de muppets. Hele herkenbare figuren voor de kinderen die ook dit keer weer met volle teugen genieten. Terug in Galaxys Edge bemannen oma, Shirley en Davy de Millenium Falcon. Oma en Shirley zijn verantwoordelijk voor het vliegen van deze simulator en Davy mag schieten. De kinderen zijn heerlijk in slaap gevallen en na de lunch bij ABC is het tijd voor de Frozen Singalong. Samen met twee vertellers werden alle liedjes uit volle borst meegezongen en kwamen tot slot Anna, Kristof en Elsa op het podium. De tijd vliegt in zo een park. We gaan nog in de Aerosmith achtbaan, brengen een bezoek aan Olaf en gaan met hem op de foto en doen dat ook met Buzz Lightyear en gaan nogmaals in Toy Story Mania. Avondeten bij de Backlot Expres en het is tijd voor de twee laatste hoogtepunten van de dag. De grote attractie van dit park is Rise of the Resistance van Star Wars. Wat een beleving! Bizar. Moe en voldaan gaan we op de tribunes zitten voor het avondspektakel Fantasmic. Een grote avondshow afgesloten met vuurwerk en alle Disney figuren op een boot. Wat een dag. De kinderen hebben het geweldig gedaan en waren zelfs op het einde van de dag volledig in hun hum. In het donker weer op de mega grote parkeerplaats op zoek naar de auto en binnen een kwartier waren we weer terug in ons eigen huisje.