In het nevelwoud van Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu In het nevelwoud van Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

In het nevelwoud van Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Davy

21 Oktober 2014 | Costa Rica, Monteverde

Dag 9:
Costa Rica is een groen land Vijftig procent van het oppervlak is beschermd natuurgebied en in geen enkel land in de wereld is dit percentage zo hoog Dit merken we ook bij de verschillende accomodaties waar we slapen Je mag geen wc papier in de wc gooien, er hangen altijd overal bordjes dat je bewust moet omgaan met het warme water dat je gebruikt etc In Monteverde bijvoorbeeld hebben we per dag vijf minuten warm water om mee te douchen en word dit warme water verzorgd door middel van zonnepanelen Vandaag stond dus de reis richting monteverde op het programma Bij de tussenstop zagen we verschillende grote ara's in de boom en in het laatste uur van de rit werd de natuur steeds mooier Monteverde ligt hoog in het nevelwoud en hier regent het iedere dag Tijdens de busrit was dit ook te merken Toen we aankwamen in ons hotel stopte het eindelijk met regenen waardoor we een bezoekje konden brengen aan het dorpje Santa Elena Hier heerlijk geluncht en om half zes stond de nacht wandeling op het programma Tijdens deze wandeling in het donker kwamen we twee kinkajou's tegen, een tarantula en een wolfsspin, diverse slapende vogels zoals een toekan, een trogon en een Brown belly Jay en zagen we ook drie slangen Een erg leuke ervaring zo midden in het donker door de jungle Na de wandeling gegeten in The Tree House wat in de top tien staat van de bizarste restaurants ter wereld Sinds we hier in Monteverde zijn is de temperatuur ook omgeslagen maar een comfortabele twintig graden maar hebben we savonds wel een vestje nodig

Dag 10:
Vandaag is Davy jarig! Sochtends vroeg heeft de groep de kamer deur versiert en bij het ontbijt werd er gezongen en kwam gids Carlos met een taart Daarna op weg naar het Selvature Park voor een canopy tour en een sky walk In dit privé park was er ook nog de mogelijkheid tot het bezichtigen van een kolibrietuin Maar we begonnen met de canopy tour Hoog tussen de bomen en de valleien door aan een kabel hangend welke varieerden tussen de 50 meter en de langste en de laatste van een kilometer We troffen het met het weer want ondanks dat iedereen zijn regenkleding aan had was het mooi en warm en was het weer erg leuk om te doen Voordat we de laatste kabel deden konden we ook nog de Tarzan swing doen Van een platform tien meter naar beneden springen waarna je aan een koord bleef schommelen Zelfs Shirley met haar hoogtevrees besloot het na een beetje overgehaald te zijn het toch te doen en heeft van die keuze totaal geen spijt gehad Bij de laatste kabel hadden we gekozen voor de Superman uitvoering In plaats van dat we aan de kabel zittend hingen, werden we in een tuig gehezen waardoor we over de kabel a la superman konden liggen Een super geweldige ervaring Het was net of je een kilometer boven de bomen vloog Wow! Na de lunch begon het helaas weer te regenen waardoor de skywalk niet door kon gaan en we deze naar morgen moeten verzetten Aangezien we ook nog graag een bezoek willen brengen aan het nationale park van Monteverde zal het morgen dus haasten worden en hopen we op beter weer dan vandaag De enkel en vinger van shirley zijn zo goed als hersteld en we zitten inmiddels al weer halverwege de reis Zometeen even eten en dan morgen weer een drukke laatste dag in Monteverde voordat we doorreizen naar het bergdorpje San Gérardo de Dota

• 21 Oktober 2014 - 08:52

Wesly :

Heee Tijgersss,

Alles lekker daar? ik volg jullie op de voet (internet) :)
    Van harte met je verjaardag gap :) .
    En hoe vind Shirley de insecten daar ?
    Op het werk is alles oke hoor ;)
    Geniet er nog lekker van en spreek jullie laterzzz

Wes

• 21 Oktober 2014 - 12:59

Brigitte Veen:

Hai Tarzan en Jane,

leuk weer om jullie verhaal te horen over de jungle tocht.
    Goed van je Shirley om zo te springen haha zo zie je maar weer wat een reis met je kan doen.
    Fijn dat je voet weer goed gaat, maar wat had je aan je vinger dan? of kwam dat ook door die rot spin?
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen.

Xx kuszzz

• 21 Oktober 2014 - 18:04

Ma:

hallo globetrotters, wat een avontuur, klasse hoor Shirley die canopy toer, heel stoer van je. En Davy het was wel stil op je verjaardag, geen taart niets. Pas goed op elkaar en tot horens.
    xxxxx

• 22 Oktober 2014 - 16:18

Rachel:

Hoi helden vooral jij Shirley die Tarantula spin o mijn God ik was naar huis gerend haha leuk hoor wat een avontuur jullie twee zo geweldig.
    Dave sorry ben erg slecht in verjaardagen vergeet het gewoon maar alsnog van harte xxx
    Ik kijk uit naar jullie verdere verhalen want ik vind het wel een spektakel hoor die reis ook dat springen van jou Shirley met je hoogtevrees jeetje !! Tot gauw