Little paradise - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Little paradise - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Little paradise

Blijf op de hoogte en volg Davy

23 Oktober 2014 | Costa Rica, Monteverde

Dag 11:
Gister nadat we heerlijk bij een traditionele Costa Ricaan hebben gegeten kwamen we terug bij het hotel en zagen we een opossum op het dak Dit nachtdier is een soort van een reuzenrat en helaas voordat we de camera hadden was hij onder het dak gevlucht waarna we nog een hele zoektocht hebben gehad maar helaas tevergeefs We kwamen wel drie zwerfhonden tegen die een schedel van een dier aan het opeten waren Vanochtend weer voor de wakker op en na opnieuw een heerlijk fruitig ontbijt klaar voor de skywalk Dit is een tocht over acht hangbruggen tussen de boomtoppen van net nevelwoud We kwamen tijdens deze tocht ook nog een oranje potige tarantula tegen waarna Shirley haar angst voor spinnen direct weg was (zegt ze....) Met mooie uitzichten over het regenwoud waren we twee uur later klaar en bij terugkomst direct een taxi gepakt met een gids die we deze ochtend bij het hotel leerden kennen Toen hij ons een wesp die tarantulas eet liet zien en de luiaard boven het hotel raakten we aan de praat en zouden we deze middag met hem naar het nationale reserve van Monteverde gaan Dit park is niet te vergelijken met de voorgaande parken De natuur en de bomen zijn hier zo mooi door de grote regenval welke hier altijd valt Het wild daarentegen viel tegen De gids was twee en een half uur lang vooral op zoek naar de quetzal Deze mythische vogel speelde een grote rol bij de mayas en kan een meter groot worden en is een van de mooiste vogels ter wereld We hebben er wel een gehoord maar vinden ho maar We kwamen wel een nest tegen met kolibrie baby's en een kolibrie die je uitsluitend aan het water kan vinden Daarnaast zagen we nog veel vogels en veel muggen Halverwege de tour werd de gids steeds ongeduldiger aangezien hij de quetzal niet kon vinden en bleef maar omhoog kijken totdat ik hem moest waarschuwen dat hij bijna op de groene gifslang stond die op het pad lag en we bij de nachtwandeling van eergisteren al tegen kwamen Hij stond er nog half op waarna de slang meteen in de aanval ging en de gids in zijn laars beet en in een aanval houding ging Na het weglachen van het incident was de gids toch in shock dat hem dit kon overkomen en hij blij was dat er toch gewaarschuwd werd Het hoogtepunt kwam aan het einde van de tour Bij terugkomst liep bij het restaurant een neusbeer Dit dier word regelmatig gezien maar tot op heden was dit nog steeds niet gelukt tot vandaag Shirley wist een mooi filmpje te maken waarin hij recht op ons af liep op een meter afstand Opnieuw gingen de hemeldeuren en kwam er een stortvloed van water naar beneden wat van drie uur tot we om tien uur gingen slapen door bleef gaan Op de terugweg naar het hotel besloten we nog langs de Frog Pond te gaan Hier kregen we een rondleiding van een enthousiaste kikkerliefhebber Hij leidde ons langs een twaalftal terrariums waar allerlei giftige uit Costa Rica afkomstige kikkers in zaten Dit viel toch wel tegen aangezien we er iets heel anders van verwacht hadden Shirley begon zelfs halverwege te lachen om het idee van wat we eigenlijk wel niet aan het doen waren Bij terugkomst bij het hotel even gerelaxed en hoorden we even later dat er verder op een opossum dood in de goot lag Deze leek aardig op het dier wat wij de avond ervoor nog hebben gezien In de avond lekker gegeten en op tijd naar bed want aan het eind van iedere dag zijn we toch wel aardig kapot

Dag 12:
Gister hebben we bagage voor een dag moeten uitzoeken wat we in de rugtas mee moesten nemen Onze volgende accomodatie is namelijk een locatie met verschillende hoogte niveaus en als je boven in zit kom je er heel moeilijk met de koffer Helaas bleek achteraf dat Davy de tandenborstels in de toilettas had gedaan die daarna in de koffer ging Hierdoor moesten we nog snel even tandenborstels halen Op de weg vanaf Monteverde zagen we nog een gordeldier dood langs de weg met veel gieren er omheen Door het slechte zicht door de nevel gebeurd het helaas wel eens dat een dier word aangereden Daarnaast werd ook onze bus nog aangereden nadat een eikel de bus met tegenliggers probeerde in te halen en hij zijn busje vlak voor onze bus schoof Hierdoor raakten wij een spiegel kwijt en werden we even opgehouden Via San Jose en de oude hoofdstad Cartago waar we hebben geluncht en nog even Liverpool Real Madrid konden kijken kwamen we aan in een klein paradijs Het is in woorden niet te beschrijven hoe mooi deze lodges zijn Op 2200 meter hoogte in het dal van het Talamanca gebergte ligt de Trogon Lodge Erg mooi aangelegd met een forellenvijver, kolibries die overal langs je heen vliegen, een riviertje en een waterval achter de huisjes en een huisje waarbij er op de bedden waterkruiken liggen en waar de open haard aanstaat want het is hier erg koud! Zelfs met een dikke trui, een vest en een regenjack is het nog koud Na een korte wandeling naar de waterval en een lekker buffet gingen we vroeg slapen want morgen staat de wekker om 5.20 uur voor de quetzal tour

• 23 Oktober 2014 - 16:41

Brigitte Veen:

hallo luitjes,

Ik zit toch altijd weer met rode wangen jullie verhaal te lezen, wat gebeurt daar veel zeg.
    en al die dieren die jullie zien geweldig.
    wat erg zeg dat ongelukje met jullie bus, dat zal je altijd zien maar gelukkig goed afgelopen.
    gelukkig dat die gids op die slang ging staan en niet een van jullie hahaha.
    Nog veel plezier daar en blijf waakzaam hahaha.

Dikke knuffie mama.

• 24 Oktober 2014 - 07:33

Toni:

prachtig daar allemaal,gelukkig erg goed afgelopen die aanrijding,,,,leuk al die verhalen te lezen...jullie zien veel. wij genieten mee van jullie mooie vakantie