Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Davy

05 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Dag 18:
Vannacht hadden we een leuk incidentje We werden tegelijk wakker en ik voelde iets in mijn nek dus vroeg aan Shir of zij dat deed maar blijkbaar niet Nadat ik het licht aandeed zat er een grote wolfsspin tegen de muur.........Vanochtend vroeg stonden we weer klaar voor de boottocht terug naar de bewoonde wereld De tassen gingen in het veilige opberggedeelte en zelf gingen we door het water de boot in Voor de lunch kwamen we al aan in de toeristische badplaats Manuel Antonio Dit plaatsje ligt direct aan het strand en aan het nationale park en hier komen vergeleken met de rest van Costa Rica erg veel toeristen We werden dan ook direct geconfronteerd met meerdere Nederlanders die we om ons heen hoorden Na aankomst direct geluncht in een prachtig weertje en nog even op eigen gelegenheid met Barry en Kim het nationale park in Dit park is netjes aangelegd en de dieren hier zijn gewend aan de vele bezoekers die hier iedere dag komen In de drukke zomermaanden is dit park tot de nok vol We kwamen luiaarden tegen, enkele vogels en apen en ook de aap welke we nog niet eerder gezien hebben namelijk het doodshoofdaapje Na een geslaagd bezoek aan het park even gerelaxed en in de avond gegeten in een restaurant waar normaal gesproken de zonsondergang te zien is en als afsluiting een drankje in het backpackershotel

Dag 19:
Het eten van de afgelopen dagen is bij een aantal niet goed gevallen en ook Shirley is weer wat ziekjes Vandaag stond het groepsbezoek aan het nationale park op het programma Tijdens een mooie wandeling in ongeveer dertig graden kwamen we opnieuw de aapjes tegen, een havik, vele vogels en vele wasberen In de middag even in het zwembad gezeten totdat het weer slechter werd en het begon te regenen Uiteindelijk even spelletjes gespeeld in het restaurant en nog twee toekans en een valk in een boom gezien en in de avond de afsluitende avond aangezien morgen enkele hier blijven voor de verlenging Op tijd naar bed om weer op te knappen

Dag 20:
Deze ochtend zag ik mijn reisleidster van twee jaar geleden staan in Manuel Antonio Erg toevallig! Om tien uur gingen we vandaag weg nadat we gedag hadden gezegd tegen Barry en Kim en op weg naar hoofdstad San Jose Onderweg stopten we nog bij een brug met allemaal Amerikaanse krokodillen van wel drie meter Na deze stop doorgereden naar San Jose waar we direct op pad gingen om souvenirs te kopen en dat is gelukt Bepakt en bezakt kwamen we terug op de kamer om onze koffer in te pakken Na het laatste diner in San Jose vroeg naar bed want morgen gaat om drie uur al de wekker

Dag 21:
Om drie uur op en om half vier op weg naar het vliegveld Afscheid nemen van onze chauffeur en de reisleider en inchecken op het vliegveld Na een voorspoedige vlucht van 3,5 uur kwamen we aan op Houston De tussenstop van vijf uur op Houston was ook voorbij voordat we het door hadden en om vijf uur lokale tijd in het vliegtuig voor de lange vlucht Direct hoorden we al dat de terug vlucht een stuk sneller zou zijn dan de heenvlucht en kregen we snel ons diner Helaas kreeg Shirley na het eten steeds meer last van haar been welke behoorlijk opgezwollen was op de plek waar ze eerder deze vakantie was gebeten Nadat een steward ons erg fijn hielp door ijs te geven en een extra deken konden we uiteindelijk toch nog enkele uurtjes slapen totdat we acht uur in Amsterdam aankwamen en onze vakantie er ook echt op zat Inmiddels zijn we al weer twee dagen aan het werk en hebben we nog aardig last gehad van de jetlag De komende weken is het een kwestie van foto's uitzoeken en de film en het fotoboek maken De filmpjes welke we inmiddels al gezien hebben beloofd in ieder geval veel Verder willen we ook nog alle leuke mensen van de groep bedanken voor alle gezelligheid en kijken we nu al uit naar een volgende bestemming...

• 06 November 2014 - 09:13

Rachel IJzerkoper:

weer terug in ons kikkerland verschil van temmperatuurtje he ?
    Shirley misschien even een foto of echo van je voet zal geen gek idee zijn denk ik.
    liefs Rachel jullie buuf want ik kom per de 24e op jullie hoogte op de IJdoornlaan te wonen.
    Misschien tot ziens bij de supermarkt :)

• 06 November 2014 - 20:29

Brigitte En Leo:

wij wachten met smart op de filmpjes enz.
    Tot gauw.
    xx

• 06 November 2014 - 23:36

Karin:

Jammer dat het weer voorbij is. Maar een weer mooie ervaring rijker!