Avonturen in Corcovado - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Avonturen in Corcovado - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Avonturen in Corcovado

Blijf op de hoogte en volg Davy

28 Oktober 2014 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 15:
Vandaag stonden er geen excursies op het programma Nadat we een slechte nacht achter de rug hebben gehad (Shirley dacht dat de kamer onder de beesten zat en dat de tent hiernaast in brand stond.....) namen we om negen uur afscheid van eigenaar Cees en huistekkel Theo Na een uurtje rijden kwamen we aan in Sierpe Hier hadden we een uur vrij voordat om elf uur de boot vertrok Tijdens dit uur hebben we de eerste souvenirs gekocht en de eerste helft gezien van Real Madrid-Barcelona De eerste drie kwartier voeren we door mangroves en kwamen we drie grote krokodillen tegen Na drie kwartier was het gedaan de mangroves en kwamen we terecht op de grote zee Hier begonnen de eerste spetters al binnen te komen van het snelle varen Op vijf minuten van de eindbestemming zagen we opeens een walvis met een kleintje op twintig meter afstand en deze kwamen spectaculair uit het water Een onverwachte verassing De laatste vijf minuten begon het te regenen en werden we allemaal zeik nat in de boot De golven werden ook steeds heviger waarna we op ander halve kilometer van de lodge werden afgezet op het strand In de regen liepen we over het strand naar het volgende paradijs namelijk Poor Mans Paradise Deze lodge word beheerd door drie maya families welke allemaal een deel van de lodge beherenWe werden verwelkomt met een kokosnoot met een rietje erin en even later werden we naar onze lodge gebracht Kamer nummer dertien lag halverwege de berg en vijf minuten door de jungle van het restaurant af Een super locatie en wie weet wat we de komende drie nachten nog tegenkomen op dit pad Direct lunchen en erna een wandeling naar een mooi uitzichtpunt en we kwamen al direct kapucijnaapjes tegen die op lodges liepen De lodge ligt tevens direct aan het strand en in de middle of nowhere waardoor deze locatie super is Shirley kwam direct weer een tarantula tegen op weg van de kamer naar het restaurant maar die vluchtte direct Daarna kwamen we het enige nadeel van de lodge tegen We hebben geen warm water en een koude douche kan als het net warm heeft geregend erg koud zijn In de avond hadden we een nog een gezellige avond in de bar al stond de wekker om kwart voor vijf waardoor het niet te laat werd

Dag 16:
Vandaag stond het bezoek aan het nationale park van Corcovado op het programma Een van de hoogtepunten van deze reis Aangezien dit park slechts door een x aantal mensen per dag mag worden bezocht is de natuur ongerept waardoor vele dieren hier te vinden zijn die je nergens anders vind in het land Om zes uur vertrokken we al met de boot op een kleine kilometer van de lodge De boot dient altijd daar aan te meren omdat de stroming voor de lodge zelf te sterk is Na aankomst begonnen we aan een vier uur durende wandeling door de bossen aan het strand We kwamen twee soorten van kalkoenen tegen, kapucijn-, slinger- en brulapen, hermietkreeftjes, een krabhavik, een agouti en als hoogtepunt een grote groep neusberen Toen we ze tegen kwamen liepen ze richting het strand en toen wij ook naar het strand gingen konden we een kwartier lang tussen de groep doorlopen Dit zorgde natuurlijk weer voor leuke foto's Op het einde liepen we over het strand en eindigde Davy tot aan zijn heupen in een soort van drijfzand gedeelte Door te springen van een boom op een zacht stuk zand ging ik er zo doorheen Na de lunch zijn we nog richting een waterval gelopen waarna we terug gingen naar de lodge De boottocht terug was een drama Nadat we eerst al licht nat werden nadat we door de branding heen moesten begon het halverwege te regenen en toen we aan wilden leggen kregen we nog een golf over ons heen zodat alles en iedereen doorweekt waren De voordelen van de regenperiode zijn nog steeds veel groter dan de nadelen en de regen krijgen we slechts vaak in de middag maar je kan er toch behoorlijk nat van worden Shirley is er inmiddels ook achter gekomen dat ze toch wel kan verbranden en is toch maar weer zonnebrand gaan gebruiken In de avond opnieuw een gezellige dansavond en moe en voldaan konden we om elf uur ons bedje opzoeken

Dag 17:
Vanochtend gingen we met reisleider Carlos wandelen richting de Rio Claro Na ander half uur over het strand en door de prachtige bossen te lopen kwamen we uiteindelijk aan bij de monding van de rivier Op de wandelroute kwamen we op een afstand van tien meter een groep kapucijnaapjes, een groep neusberen en enkele ara's tegen Natuurlijk werden de nodige foto's en filmpjes weer gemaakt Bij de rivier konden we even lekker zwemmen ondanks dat we goed op de stroming moesten letten richting de zee en er een kilometer verderop krokodillen zwommen in dezelfde rivier De weg terug was wat zwaarder De zon was vandaag goed aanwezig waardoor we goed bezweet terug kwamen bij de lodge en even konden lunchen Eindelijk een dag dat de kleding weer droog gehouden kon worden en dat was maar goed ook aangezien we nog maar 1 droog shirt en 1 droge broek hadden Na de lunch was het tijd om te relaxen Lekker in de zon aan het strand en in een strand huisje genietend van de schitterende locatie en het schitterende weer

• 29 Oktober 2014 - 09:34

Ma:

wow weer geweldig allemaal, maar geen warm water is toch!!!!!. Ik vind wel dat jullie kanjers zijn hoor wat ik lees, Shirley met haar spinnen. Doe het haar niet na. Ik ben wel blij weer wat van jullie te horen na 3 dagen radiostilte. Het gaat nu opschieten he, maar geniet nog maar met volle teugen. tot horens.xxxxxxxxxxxxxx

• 29 Oktober 2014 - 10:35

Brigitte Veen:

Shir, de meeste dromen zijn bedrog dat zag je natuurlijk weer toen je echt wakker werd en er geen enge beesten om je heen liepen haha.
    Maar goed de reis naar Costa Rica was wel echt en is er een droom uit gekomen samen met je lief.
    Geniet nog de laatste daagjes, voor jullie weer een lange vlucht moeten ondergaan.

dikke kusss

• 01 November 2014 - 09:52

Rachel:

Hoi schatten het is nu weekend en jullie zijn nu onderweg terug naar Mokum en dan komt de reis naar het nieuwe huis ook heel spannend he? Eerst deze super vakantie saampjes om nooit te vergeten en er was volgens mij geen betere manier om elkaar goed te leren kennen in die soms erbarmelijke omstandigheden waar jullie soms in zaten en dan nu de volgende reis DE VERHUIZING die er aan komt is dan de toekomt samen een nieuwe weg in slaan ik wens jullie heel veel liefde en geluk <3 xxx tot gauw.