Donald, katrien en minnie in Epcot - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu Donald, katrien en minnie in Epcot - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Donald, katrien en minnie in Epcot

Door: Davy

Blijf op de hoogte en volg Davy

01 Februari 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Maandag was het bijkomen van de lange dag Magic Kingdom waar we meer dan 15 km hebben gelopen. Ook de kinderen zijn pas na zeven uur wakker. Na het ontbijt duiken we voor het eerst ons zwembad in. Genieten van het heerlijke water en het schitterende weer. Ook vandaag komt de temperatuur boven de 28 graden uit. Na het middagslaapje lopen we even over ons park en besluiten opa en oma nog even boodschappen te doen en gaat de rest opnieuw het zwembad in. Na nog wat spelletjes maken we ons na deze rustige dag op voor het tweede Disney park.

Vroeg uit de veren. We hebben besloten om vandaag naar Epcot te gaan. De kinderen zitten nog erg goed in de energie en dit is het grootste park van Disney. Epcot bestaat uit twee delen. In het ene deel is alles gericht op de menselijke prestaties en de natuur en het andere deel is het world showcase waar verschillende landen thema gebieden hebben opgezet welke tot in de kleinste puntjes lijken op de landen in het echt. Zoals gezegd vroeg uit de veren. Dit park heeft namelijk een attractie gebaseerd op Guardians of the Galaxy. Een favoriet in de familie. Iedere ochtend moet je via de app om 7 uur je aanmelden voor een virtuele wachtrij waarbij de rij op de meeste dagen binnen 7!!! seconden vol zit. Met twee telefoons proberen we het en tot onze blijdschap lukt het op 1 telefoon. Een goed begin van de dag. Bij aankomst bij het park met de grote bol kunnen we ons direct insmeren want de zon staat al vol te schijnen. Om negen uur het park open en we lopen direct naar Noorwegen waar de attractie van Frozen zich bevind. Een attractie waarbij je in een boot zit en langs alle poppen van de film vaart. Ook gaan we twee keer naar beneden en zijn Shirley en opa de sjaak om meteen bij de eerste attractie een natte kont te krijgen. Wat een indrukwekkende attracties zijn dit toch voor kinderen. Zelfs in de auto terug naar het hotel werden de Frozen liedjes nog gezongen. Hierna door naar Mexico. Tot onze verbazing staat hier om de hoek ineens Donald Duck met een sombrero. Onze verwachting vooraf was dat de kinderen nog wel wat nerveus konden zijn voor de karakters maar daar was niks van te zien. Er werd me wat afgeknuffeld. Hierna door naar Gran Fiesta. Ook hier in een bootje door Mexico waar we een bezoek brengen aan Donald en de drie Cabaleros. Het was tijd voor Cosmic Rewind van Guardians of the Galaxy. Eerst opa en oma en daarna Shirley en Davy. Dit is wel de beste achtbaan waar we ooit ij hebben gezeten. In het donker en een systeem waar de karretjes los over dwars konden draaien waardoor je ook nog eens in een heel verhaal werd meegenomen en als afsluiter het aanstekelijke Disco Inferno welke uit de speakers schalmt. Wat een beleving. De volgende stop was The Seas. Hier is de attractie van Nemo en Dory te vinden. Finn genoot met volle teugen. Davy en Vaye waren al doorgegaan naar het einde van de attractie waar je uitkomt in een groot aquarium. Schitterend! Tot slot deze ochtend richting Test Track. Deze klassieker is nog steeds up and running. In een eigen ontworpen auto krijt je een aantal testen waarna je buiten word afgeschoten op een baan waar de auto tot wel 100 km per uur rijd. Tot onze verbazing wilde Finn mee en deze stoere bink genoot met volle teugen naast papa. Ook dit keer een zeer voorspoedige ochtend waar we alles hebben kunnen doen wat we wilde. Nadat Finn in slaap viel was het middag deel voor de World Showcase. Van schitterende tempels in China en Japan tot een muziek spektakel in Engeland en van de gondels in Italië tot de kleine straatjes van Marrakech. Lunchen in de smokehouse in Amerika en halverwege komen we ineens Minnie Mouse en Katrien tegen. Vaye helemaal inderdaad nopjes want wat wilde ze toch graag Minnie zien. Weer een knuffel en een handtekening. Hierna door naar het gebied The Land. Het is inmiddels al bijna vijf uur en ook deze dag hebben we er weer meer dan 15 km op zitten. Vlak voor we aankomen komen we voor de tweede keer vandaag Winnie the Pooh tegen. Winnie is op een grasveld met zijn netje op zoek naar honing. Living with the Land is opnieuw een rustige boottocht door de geschiedenis van het land in Amerika en hoe dat nu verbouwd word door de boeren. We varen door grote kassen waar verschillende soorten fruit en groente worden geteeld op experimentele basis. Tot slot vandaag naar Soarin. In deze simulator vlieg je door de wereld en kom je langs unieke gebieden en gebouwen. Doordat we allemaal toch wel moe zijn besluiten we om zeven uur terug te gaan naar de villa. Eerst nog even langs de souvenirwinkel om het verjaardags kado van Finn te kopen. Die word woensdag 1 februari 3 jaar! Wat een plek om dat te vieren.

• 01 Februari 2023 - 15:48

Marcel Stan:

Gefeliciteerd met Finn allemaal en geniet lekker daar [e-1f389][e-1f389]

• 01 Februari 2023 - 17:48

Karin Stam:

Een heerlijke dag weer!!

• 01 Februari 2023 - 19:36

Toni:

weer een super mooie dag,,,,