Nog meer schildpadden en Xcaret - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Davy Stam - WaarBenJij.nu Nog meer schildpadden en Xcaret - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Nog meer schildpadden en Xcaret

Blijf op de hoogte en volg Davy

28 Mei 2018 | Mexico, Playa del Carmen

Dag 10:
Om half zeven lagen we al weer in het water. Wat een verschil met gister zeg. Doordat er in de loop van de dag steeds meer zand loskomt op de bodem van de zee wordt het water steeds troebeler. Gister hadden we daar nog geen erg in maar vanochtend was het verschil duidelijk te zien. Ook waren er veel schildpadden dichtbij de kust aan het eten. We hebben deze ochtend twee keer nog gesnorkeld en kwamen de mooiste vissen tegen. Van roggen tot schollen en van zeesterren tot clownsvisjes. Moe en voldaan besloten we de rest van de ochtend en middag bij Lol-Ha te zitten aan het strand. Daar hebben we ook nog even de champions league finale gekeken. Na de wedstrijd was het slechts een half uur rijden naar Playa del Carmen en haar pretparken vlak erbuiten. We kwamen aan in de stromende regen bij Dolce Caribe. Een kleinschalige bed en breakfast gerund door twee Italianen op twee minuten afstand van Xcaret. In de avond even gereden naar Playa del Carmen waar we hebben gedineerd in een gigantische supermarkt. Toch ook wel fijn om na die week met erg weinig andere toeristen om hier weer omringd te zijn met vele medereizigers.

Dag 11:
Hoe kunnen we Xcaret omschrijven. Moeilijk. Het is een gigantisch natuur pretpark wat de allure heeft van Disney. Alleen hebben ze hier geen attracties maar hebben ze vele water en natuur bezigheden. Het is hier echt prachtig. Alles is zo mooi en goed geregeld. Gedurende de dag gaan we drie keer een uur lang door een onder water rivier. Hierbij dobber je door donkere grotten, kom je langs mooie plekken en zwem je soms tussen de vissen en onder de vleermuizen door. En dat alles in een strak blauwe lucht. Xcaret heeft ook veel grote dierenverblijven, een prachtig vogel- en vlinder verblijf en is er veel authentiek Mexicaans nagebouwd zoals een echte kleurige begraafplaats, een kerk en ga zo maar door. Ook zijn er veel bonus attracties waar men extra voor moet betalen zoals zwemmen met dolfijnen, roggen en haaien. We genieten met volle teugen en maken vandaag erg veel kilometers. Na acht uur lang rennen en vliegen mogen we ons om 7 uur klaar maken voor de avondshow. Een stadion met meer dan 1000 plekken zit tot de laatste plek vol en wij mogen op VIP plekken genieten van een 7 gangen diner met onder andere kreeft en eend. Tijdens de show wordt je door meer dan 300 acteurs muzikaal en in beeld meegenomen door de historie van Mexico. Van de balspelen van de maya's tot een mariachi band. Alleen deze show had het toegangskaartje al waard geweest. Genieten!

We liggen nu nog even bij te komen van gister en gaan vandaag opnieuw het park in. Dit keer met de camera in de aanslag om ook nog alle mooie plekjes te kunnen vastleggen en nog de plekken te bezoeken waar we niet zijn geweest. Zo groot is het park namelijk. En we eindigen vanavond bij ons laatste hotel in Mexico waar we vier nachten verblijven , hotel Colibri Beach.