De eerste twee dagen zitten er bijna op - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen zitten er bijna op - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen zitten er bijna op

Blijf op de hoogte en volg Davy

11 Oktober 2014 | Costa Rica, San José

Dag 1:
Om half zes stonden we op om zeven uur weg te kunnen gaan. Aangezien mijn vader ook om kwart over zeven op Schiphol moest zijn gingen we met ze vieren die kant op Nadat mijn moeder ons had afgezet was het inchecken en gedag zeggen tegen mijn vader en zijn vriendengroep en kon het grote avontuur beginnen Na enkele uren wachten op Schiphol vertrokken we om 10.30 uur op weg naar Houston Onderweg enkele films gekeken zoals 22 jump suit en edge of tomorrow en tien uur later kwamen we met nog enkele voor Shirley minder fijne turbulentie aan in Amerika Snel door de toch wel chagrijnige douane en op naar het volgende toestel die twee uur later vertrok Om half zeven uiteindelijk lokale tijd kwamen we aan in een regenachtig San Jose Nadat mijn koffer weer als allerlaatste van de band kwam konden we door en achter de douane stonden gids Carlos en chauffeur Jose te wachten met een echte authentieke Costa Ricaanse van Bij aankomst in het hotel snel nog even naar een supermarkt geweest en een hele slechte benauwde en warme nacht gehad

Dag 2:
Vanochtend na uiteindelijk toch nog een aantal uur goed geslapen te hebben om zes uur klaarwakker Zal wel iets met de jet lag te maken hebben Om zeven uur meteen goed ontbeten en het fruit was al weer in overvloed Het eten is sowieso erg goed hier waardoor we niet snel zullen verhongeren Na het ontbijt zijn we samen even een rondje om het hotel gelopen en kwamen direct de eerste grote zijdespin tegen Verder was het heerlijk warm en om negen uur begon Carlos met de briefing over de reis We hebben trouwens een hele leuke groep met veel alleen reizenden en bijna allemaal op zoek naar de geweldige natuur in het gelukkigste land ter wereld Costa Rica is ook een van de weinige landen zonder leger en aangezien het steeds meer leunt op het toerisme ook wel een duur land De gemiddelde Costa Ricaanse vrouw is net als in usa behoorlijk stevig Aangezien er een groot verschil in prijs zit tussen de fast food ketens en een normale broodjeszaak is dat misschien ook wel logisch Carlos bracht direct alle hoogtepunten aan het licht die we deze drie weken gaan beleven en gaf ons nuttige tips zoals het altijd checken van je schoenen voordat je deze aan doet en dat je vooral niet op een slang moet gaan staan als je een vlinder van dichtbij probeert te filmen Na de briefing een korte stadswandeling welke eindigde bij de grote markt Hierna mochten we zelfstandig verder en na een goede lunch bezochten we samen het Nationaal museum en het Goudmuseum Vooral de vlindertuin in het Nationaal museum was erg leuk We hebben al bijna alle vlinders geforografeerd dus dat kunnen we ook al afvinken Nu even lekker bijkomen van het vele wandelen van vandaag en vanavond met de groep uit eten Morgen staat de eerste reisdag op het programma naar "little Jamaica" namelijk Puerto Viejo aan de Carribische kust en brengen we een bezoek aan het Cahuita Nationale Park Op de maagproblemen zo nu en dan na is de vakantie heerlijk begonnen en Shirley loopt al de hele dag met een big smile op der gezicht van alle indrukken die we opdoen!

• 12 Oktober 2014 - 08:40

Anita Wegman :

veel plezier en geniet van het fotograferen .

• 12 Oktober 2014 - 09:42

Toni:

hoi davy,
    staat ook hoog op ons verlanglijstje costa rica,,,,,,nog even flink sparen begrijp ik duur daar,,,,ben ook erg benieuwd naar de fotoos, hoop dat je er veel plaatst,,,,,,grt jaap/toni

• 12 Oktober 2014 - 16:41

Je Moeder:

hoi globetrotters, lees dat het nu al leuk is. Gezellig zo een groep met mede natuurfriekken. Tot horens.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Oktober 2014 - 10:01

Fred:

Globetrotters! De Milaan-groep is ook weer terug! We zagen elkaar niet meer bij het uitzwaaien omdat we in gescheiden vertrekken stonden. Jammer, maar het is niet anders. Geniet er met volle teugen van. Neem op tijd je pilletjes en luister goed naar Carlos! We houden contact! xxxxx

• 14 Oktober 2014 - 14:57

Rachel:

Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben samen geniet lekker van al het moois om je heen want voor je het weet sta je weer tussen de Hema worsten :)

Liefs Rachel xxxx