Richting de Carribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Richting de Carribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Richting de Carribische kust

Blijf op de hoogte en volg Davy

13 Oktober 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

Dag 2 vervolg:
Om zeven uur zijn we met de groep gezellig uit eten gegaan in een buitenwijk van San José Hier bleek maar weer eens dat het eten hier kan verschillen van het eten in Nederland Teleurstellingen bij sommige van de groep dus en ook bij ons Daarna door het vele geloop van vandaag vielen we heel snel in slaap

Dag 3:
Na een uitstekende nacht waren we klaar wakker maar wat bleek...het was pas 4 uur. Toch nog een keer omdraaien en toen om 6 uur de koffers gepakt want we gingen de hoofdstad verlaten In vier uur langs vele bananenvelden, het schitterende braulo carillio reservaat en verschillende opslagplaatsen van zeecontainers kwamen we aan de Carribische kust aan De reis werd alleen onderbroken voor een koffiestop waar we al meteen de eerste giftige kikker zagen en een stevige lunch Om twee uur stonden we klaar voor de ingang van het Cahuita Nationale Park Een klein nationaal park direct langs de kust In een erg warm en klam weer maakten we uiteindelojk een drie uur lange tocht We hebben vijf luiaards gezien waardoor Shir der vakantie al niet meer stuk kan We zagen verder nog drie slangen waarvan twee giftige, kapucijn- en brulapen, er liepen een wasbeer en een agouti midden op het pad en we zagen vele mieren, leguanen en kroonbasilisken Een zeer geslaagde eerste natuurwandeling Voordat het donker werd kwamen we aan in het hotel in Puerto Viejo de Talamanca op vijf meter van het strand en onze kamer bleek een kleine woning te zijn met vijf bedden, een flatscreen tv en koelkast Dat hebben we vast verdiend nadat we gids Carlos zo goed hielpen vandaag met het spotten van dieren In de avond zijn we gezellig wezen eten in de plaatselijke soda Dit zijn goedkope eettentjes waarbij je zelfs je drinken in de supermarkt aan de andere kant van de straat moet kopen Erg gezellig weer We zijn nu pas drie dagen onderweg maar we zijn beide al weer helemaal verliefd op het land Alles is groen, heel veel dieren, een heerlijk klimaat waarbjj we tot nu toe super veel mazzel hebben met het weer, een topreisleider en we hebben het onwijs leuk met elkaar Nu weer om zes uur wakker en overal om je heen hoor je al weer de dieren wakker worden Vandaag gaan we naar het jaguar rescue center waar gewonde en afgestoten dieren worden opgevangen en daarna nog een fiets huren om door dit echte strand dorpje te gaan rijden en te relaxen

• 13 Oktober 2014 - 14:02

Marcel:

Goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Leuk die apen en wasbeertje is ook apart om op je pad te bewonderen! Geniet daar nog lekker! Gr karin & marcel

• 13 Oktober 2014 - 14:19

Brigitte Veen:

Wat leuk om dit alles te lezen over jullie belevingen, terwijl ik hier de wc sta te boenen en de wasjes aan het doen ben is mijn gedachten bij jullie in Costa Rica haha.
    Te gek dat jullie meneer Aart de luiaard hebben gezien inderdaad droom van Shirley.
    maar er zullen vast nog veel meer mooie en leuke dingen komen.
    Wij wachten weer op jullie volgende droomverhaal.

Xx kus

mama Leo,Nathalie en Wesley.

• 13 Oktober 2014 - 15:48

Ma:

hoi schatten, helemaal te gek wat ik lees.Leuk hoor al die dieren. Jullie baby duif leeft ook nog steeds. Ben druk in het huis bezig zodat er veel klaar is als jullie thuis komen. Geniet en we kijken uit naar de foto"s. xxxxx

• 13 Oktober 2014 - 19:51

Toni:

hoi davy en shirley,,
    prachtig begin van jullie vakantie zoveel dieren zien,,,,heerlijk geenieten