Op weg naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu Op weg naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Davy Stam - WaarBenJij.nu

Op weg naar Tortuguero

Blijf op de hoogte en volg Davy

15 Oktober 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Dag 4:

Soms heb je van die dagen dat je erg hoopt dat het niet gaat regenen en soms heb he van die dagen dat het weer niet uitmaakt en vandaag was dus zo een dag Dat hebben we geweten ook! Om zes uur op en om tien over zes stonden we op het strand om een stuk te lopen We kwamen een krab, een ijsvogel, veel zijdespinnen, veel gieren en een havik tegen Erg fijn om op deze wijze wakker te worden Na terugkomst even omkleden, ontbijten en op naar het Jaguar Rescue Center Dit is een opvangcentrum van dieren die gewond gevonden zijn, wees of andere beschadigingen hebben en welke weer worden geleerd om zelfstandig te leven zodat de meeste dieren terug gezet kunnen worden in de natuur Het center zou een kilometer van ons hotel moeten zijn maar halverwege begon het te spetteren en na een half uur waren we er nog niet Bij aankomst begon het harder te regenen maar gelukkig was veel overdekt Shirley was in de zevende hemel met alle luiaarden die we aantroffen en die op vijf centimeter afstand kwamen Verder konden we nog in een kamer waar vier kleine aapjes waren en vooral het kleine kapucijnaapje was geïnteresseerd in shir Verder hebben we gewonde toekans gezien, miereneters, vele slangen, enkele katachtigen, kikkers, krokodil en uilen We hebben ons dus zwaar vermaakt en veel geleerd over het belangrijke werk wat deze vrijwilligers doen De regen begon steeds erger te worden en van elf uur tot twee uur is er meer dan 20 cm regen gevallen Hierdoor kwamen we zeiknat weer terug bij het hotel Een ander deel van de groep ging naar de indianen en hebben alles buiten moeten doen...die hadden het dus nog slechter Toen het uiteindelijk droog werd besloten we toch nog even naar het centrum te lopen en halverwege om een fiets te gaan huren Een minuut waren we onderweg of het begin weer te spatten dus maar weer snel terug naar het hotel waar we nog even konden ontspannen In de avond gezellig gegeten vlak bij het strand en op tijd het bedje in

Dag 5:
Vanochtend weer om zes uur op om vroeg op weg te gaan naar Tortuguero na een snel ontbijtje Tijdens de vier en een half uur durende reis stopten we onderweg weer bij onze koffiestop van de heenroute en reden we via een onverharde weg het laatste stukje naar La Pavona Hier lag de boot klaar om ons naar de Rana Rojo lodge te brengen Tijdens deze boottocht onze enige spetjes van de dag en dit was wel het echte Costa Rica Tussen mangroves door kwamen we zowel een krokodil als een kaaiman tegen en ook nog enkele spinapen en vogels Bij aankomst bleek de lodge op een soort van vlonders boven een moerassig deel met veel kikkers te liggen Om vier uur gingen we met gids carlos een rondje lopen en kwamen opnieuw enkele apen, een toekan, enkele montezuma vogels en de red eye tree kikker tegen In de avond heerlijk gegeten en na het eten nog een rondje gelopen op zoek naar de kikkers die vocaal erg aanwezig waren Op tijd naar bed want morgen een dag met erg veel leuke excursies en waarschijnlijk tot savonds laat naar de schildpadden

• 15 Oktober 2014 - 10:59

Fred:

Welke luiaards hebben jullie al gezien? De Choloepus didactylus of de Bradipus tridactylus? Oftewel de tweevingerige of drievingerige..... Blijf ervan genieten. Ondanks de neerslag! En uh, heeft Costa Rica geen nieuwe Bondscoach nodig, wij hebben er wel één in de aanbieding!

• 15 Oktober 2014 - 23:56

Karin:

Wij kijken niet op een vingertje meer of minder hoor!
    Gewoon sowieso geweldig om eens andere dieren te zien dan musjes, merels, hier en daar een reiger, konijn, eenden, enz
    Hopelijk blijft jullie al te veel regen bespaard!